امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اندازه‌گیری آب آبیاری ۳۵ محصول کشاورزی توسط محققان بخش کشاوررزی

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون اندازه‌گیری آب آبیاری ۳۵ محصول کشاورزی توسط محققان فنی و مهندسی کشاورزی انجام شده که نزدیک به ۸۵ درصد تولیدات کشاورزی را تشکیل می‌هند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فریبرز عباسی در هشتاد و سومین نشست شورای مدیران معاونت آب و خاک در کرج، پس از ارائه گزارش اندازه‌گیری آب آبیاری محصول آفتابگردان توسط موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی ضمن تبریک هفته دولت و نیز تشکر از همکاران موسسه و مدیران معاونت در ارائه گزارش‌ها گفت: اندازه‌گیری آب آبیاری بر روی محصول آفتابگردان آخرین محصولی است که در سلسله گزارش‌های اندازه‌گیری آب آبیاری ۳۵ محصول کشاورزی انجام شده است.

همچنین بخوانید

وی افزود: این ۳۵ محصول کشاورزی نزدیک به ۸۵ درصد تولیدات کشاورزی را تشکیل می‌دهند و گزارش‌های منتشر شده در این خصوص کاری منحصر به فرد در کشور است.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: این گزارش‌ها برای اولین بار در این سطح، مقیاس و این تعداد محصول انجام شده که نتایج بسیار ارزشمندی داشته است و از آن به عنوان مرجع می‌توان استفاده کرد.

عباسی با اشاره به ارزنده بودن نتایج گزارش‌های مذکور و همچنین نیاز کشور به این گزارش‌های کاربردی گفت: جمع‌بندی کامل گزارش‌های اندازه‌گیری آب آبیاری ۳۵ محصول کشاورزی ظرف چند ماه آینده نهایی خواهد شد.

وی با اشاره به مهم بودن مبحث خاک کشاورزی نیز گفت: برای پیشبرد امور مربوط به خاک کشاورزی باید نشست‌های کارشناسی متعدد برگزار شود و بر روی این موضوع بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.

در این نشست، منوچهر گرجی مشاور معاونت آب و خاک در امور خاک، به ارائه گزارش «نقش مدیریت پایدار خاک در افزایش بهره‌وری و حفظ کیفیت آب» پرداخت و به سوالات حاضرین پاسخ گفت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا