صنعت، معدن، تجارت

امضای تفاهمنامه احیای ۱۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی جهت توسعه روستایی

تفاهم‌نامه احیای ۱۵۰۰ واحد واحد تولیدی و صنعتی جهت توسعه روستایی، با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری نهضت احیای واحدهای اقتصادی با سازمان‌ها و شرکت‌های احیاگر، با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و در این مراسم، تفاهمنامه احیای ۱۵۰۰ واحد اقتصادی و تولیدی به امضا رسید.

در چارچوب این مراسم تفاهمنامه احیای ۱۰۰۰ واحد صنعتی و تولیدی با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران منعقد شد.

سید امیرحسین مدنی معاون رئیس جمهور در توسعه روستایی، مسئول نهضت احیاء و علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران این تفاهمنامه را به امضا رساندند.

همچنین تفاهمنامه‌های دیگری با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران (ایمیدرو) برای احیای ۴۸۰ واحد صنعتی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای احیای ۲۰ واحد پیشران بزرگ و با سازمان مدیریت صنعتی ایران برای عارضه‌یابی واحدها و برگزاری دوره‌های توانمندسازی احیاگر، امضا شد.

این تفاهمنامه‌ها نیز بین معاون رئیس جمهور در توسعه روستایی، مسئول نهضت احیا و مدیران عامل شرکت‌های یاد شده منعقد شد.

فعال سازی معادن کوچک، افزایش سطح اشتغال، افزایش تولیدات معدنی، حل مشکلات معادن کوچک، همفکری، همکاری، هم افزایی و مشارکت طرفین در تهیه مقدمات و ملزومات و تجهیزات لازم، فراهم آوردن سرمایه ضروری، انجام عملیات اجرایی مربوط به احیای توانمندسازی و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی بزرگ و طرح‌های نیمه تمام از جمله اهداف این تفاهمنامه ها است.

همچنین از دیگر اهداف این تفاهمنامه ها می‌توان به آموزش و تولید محتوای مفاهیم احیای واحدهای اقتصادی، مشارکت در برگزاری رویدادهای مرتبط، تأمین نیروی متخصص و افزایش بهره وری کل عوامل تولید و ارتقای ظرفیت واحدها با هدف نوسازی و فعال سازی واحدهای اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال با مشارکت جدی مردم و جوانان و استفاده حداکثری از اختیارات و ظرفیت‌های سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی اشاره کرد.

گفتنی است در سال ۱۴۰۱، ۱۵۴۳ طرح صنعتی در این نهضت، احیا شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا