بانکبانک و بیمه

بازدید سرپرست بانک توسعه تعاون از طرح‌های اقتصادی استان مرکزی

سرپرست بانک توسعه تعاون همزمان با هفته دولت از طرح‌های اقتصادی و کارخانه‌های تولیدی استان مرکزی بازدید کرد.

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در هفته دولت طی بازدید از چند طرح صنعتی در شهر اراک بازدید کرد و با مدیران و مسئولین شرکت‌های تکلان، پارس گالوانیزه و مجموعه گردشگری قزل پارک به گفتگو نشست و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آنان قرار گرفت.

همچنین بخوانید

هشتاد میلیارد ریال حد اعتباری به شرکت تکلان

شیخ حسینی در بازدید شرکت ماشین‌سازی تکلان اظهار داشت: این بانک در حمایت از بخش تولید در کشور اهتمام بسیار ورزیده است.
وی افزود: بانک توسعه تعاون در هفته دولت نیز مصمم‌تر از قبل، با توجه به ماموریت توسعه‌‌ای که برعهده دارد و با هدف رونق بخشیدن به صنایع، تمرکز فعالیت را بر کمک به بنگاه‌های کوچک و متوسط جهت تسهیل فرآیند تولید قرار داده است.
گفتنی است تکلان زمینه اشتغال بیش از ۲۲۰ نیرو را فراهم آورده است که اعطای خط اعتباری هشتاد میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون نیز در مسیر تولید راهگشا بوده است.
انواع قطعات و لوازم خودرو از محصولات تکلان است و میزان رضایت شرکت از خدمات بانک در سطح مطلوب است.

خدمات بانک به شرکت پارس گالوانیزه

شیخ حسینی در نشست با مدیران شرکت پارس گالوانیزه گفت: شرکت از مشتریان خوب بانک محسوب می‌شود که در میان هشت شرکت برتر استان در حوزه صادرات است.
گفتنی است پارس گالوانیزه با ۳۵هزار تن ظرفیت تولیدی سالانه موجب اشتغال ۳۵۰ نفر گردیده است.

۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات شرکت قزل پارک در مسیر پرداخت

سرپرست بانک توسعه تعاون در بازدید طرح گردشگری قزل پارک گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ برای شرکت تصویب شده است.
شایان ذکر است قزل پارک اولین تولیدکننده قزل‌آلا به صورت متراکم در فضایی به مساحت ۲۷ هزار متر است.

۹۹۲۰میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون در استان مرکزی

شیخ حسینی با اشاره به عملکرد بانک در عمل به تکالیف قانونی بیان داشت: در شرایط حاضر صنعتگران کشور بیش از هر زمانی نیاز به حمایت دارند و این بانک بر اساس شاخص‌های عملکردی خود نشان داده که در این زمینه نقش موثری داشته است.

سرپرست بانک توسعه تعاون اعلام داشت: در سال گذشته در استان مرکزی ۹۹۲۰میلیاردریال تسهیلات پرداخت شده است که از این میزان ۶۵ درصد در بخش صنعت پرداخت گردیده است.
شیخ حسینی عنوان داشت: یکی از اهداف بانک توسعه تعاون به عنوان بانک توسعه‌ای جلوگیری از تعطیلی واحدهایی است که به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و تجهیزات با مشکل مواجه شده‌اند و در راستای نیل به این هدف، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش در سال جاری از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی افزود: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ بخش صنعت ۹۵۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردیده که این مبلغ برابر با ۱۴۷ درصد بودجه اعلامی بوده است.

سرپرست بانک توسعه تعاون یادآور شد: اولویت این بانک در پرداخت، تسهیلات سرمایه در گردش و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمامی است که از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردارند و سپس اجرای طرح‌های توسعه‌ای واحدهای تولیدی موجود و پروژه‌هایی است که زنجیره تأمین را تکمیل نمایند.

وی اظهار داشت: استان مرکزی به دلیل وجود ظرفیت‌های مهم صنعتی می‌تواند مکان مناسبی برای استقرار صنایع صادرات محور باشد که بهره‌برداری از چنین صنایعی ارزش افزوده و ارزآوری مناسبی به همراه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه استان مرکزی صنایع مهم و بزرگی را در خود جای داده است، اظهار داشت: تامین نقدینگی مورد نیاز بزرگترین مشکل تولیدکنندگان در شرایط تحریم‌های ظالمانه اقتصادی است و بانک توسعه تعاون مصمم‌تر از گذشته، نقطه اتکای تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور است.

ابزارهای تامین مالی و اوراق گام و صکوک حائز اهمیت است

شیخ حسینی در دیدار روسای شعب استان مرکزی گفت: ابزارهای تامین مالی و اوراق گام و صکوک بسیار مهم هستند. وی افزود: توسعه خدمات ارزی در سطح شعب استان مرکزی به منظور تکمیل زنجیره خدمات بانکی ضروری است. شیخ حسینی تاکید کرد: گشایش اعتبار اسنادی ریالی و ارزی برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان بسیار کارگشاست.
سرپرست بانک توسعه تعاون تصریح کرد: برای تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات، به مدیران استانی و رؤسای شعب تفویض اختیار بیشتری داده شد تا در کمترین زمان ممکن تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی به انجام برسد.

وی بازدید مستمر مدیران ارشد بانکی از واحدهای تولیدی به منظور دیدار با تولیدکنندگان و مطرح کردن مشکلات را زمینه‌ساز رفع موانع تولید دانست و اظهار داشت: اولین گام در تحقق رونق تولید، بررسی دقیق مسایل و معضلات صنعتگران و سپس تلاش بی‌وقفه برای پاسخگویی به خواسته‌های آنان است.
گفتنی است در این بازدیدها معادی معاون بازاریابی و استان‌ها، شریفی معاون عملیات بانکی، محمدی مدیر امور استان‌ها، بخشا رییس اداره کل روابط عمومی و وفایی مدیر شعب استان مرکزی نیز حضور داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا