اقتصاد کلان

بخش خصوصی قوی تر از گذشته در بخش صادرات و واردات حضور یابد

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با همدلی ۳قوه گره های اقتصادی کشور گشوده می‌شود.

همچنین بخوانید

احسان خاندوزی امروز ۴شهریور ماه در ادامه سفر به آذربایجان غربی در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی مرکز استان برگزار شد، افزود: با همدلی و همکاری سران ۳قوه کمک به تولید بیشتر شده و این همکاری موجب می شود تا گره های اقتصادی کشور گشوده شود.

وی با اشاره به اینکه به طور قطع عبور کشور از شرایط کنونی بدون ارتباط همدلانه وهمکارانه میان دولت و بخش خصوصی میسر نمی شود، تصریح کرد: دولت هیچ گاه به تنهایی نمیتواند بار اقتصادی را به دوش  بکشد و نیاز به همکاری بخش خصوصی دارد.

خاندوزی خاطر نشان کرد: دولت البته که باید نقش خود را در حوزه هایی همچون وضع مقررات و نظارت و تامین زیرساخت ها ایفا کند اما همه این اقدامات باید منجر شود که بخش خصوصی قوی تر از گذشته در بخش صادرات و واردات حضور یابد.

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: از پاییز سال گذشته ابلاغ شده هرگونه تعطیلی واحدها و شرکت های تولیدی به دلیل بدهی توسط بانک ها تخلف محسوب می شود.

خاندوزی یاد آور شد: دولت طبق قانون اساسی نمی تواند مالیات وضع کند یا مالیات کسی را معاف کند بنابراین هرنوع بخشودگی در جرایم مالیاتی بوده و اصل مالیات باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم جهت گیری ها به سمتی برود که دوران سیاست گذاری ها به دوران تکریم تولید کننده و سرمایه گذاران تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا