بورسبورس اوراق

نرخ سود بین بانکی بازهم افزایش یافت+جدول


نرخ سود بازار بین بانکی در هفته منتهی به سوم شهریورماه با افزایش نسبت به هفته قبل ۲۰.۶۵ درصد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،‌ نرخ سود بازار بین بانکی درحالی مجدداً مسیر افزایشی را دنبال می کند که شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی تأکید بر کنترل و مدیریت این نرخ داشتند.

مسئولان بورسی هم امیدوار بودند که با ورود جدی بانک مرکزی به این موضوع شاید تغییری در بازار سرمایه ایجاد و بهانه ریزش‌های پی در پی گرفته شود.

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با رئیس سازمان بورس گفته: نرخ سود در بازار بین بانکی، طبیعتا متناسب با عرضه و تقاضا و مکانیزم بازار تعیین می شود، اما بانک مرکزی به عنوان بازارساز و در چارچوب سیاست پولی ضدتورمی که به تأئید دولت نیز رسیده است، در این بازار حضور دارد و نرخ سود در این بازار را در چارچوب مشخصی، کنترل می کند.

اما باوجود تأکید رئیس کل بانک مرکزی و مصوبه شورای پول و اعتبار برای کنترل نرخ سود بین بانکی، این نرخ تنها سه هفته مسیر نزولی را طی کرد و از دو هفته قبل مجدداً وارد مسیر صعودی شده است.

نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به سوم شهریورماه با یک واحد درصد افزایش نسبت به ۲۶ مردادماه، ۲۰.۶۵ درصد شده است. این نرخ در هفته منتهی به ۲۶ مرداد ماه ۲۰.۶۴ درصد بود.

جدول نرخ سود منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می دهد، روند رو به رشد نرخ سود بازار بین بانکی از فروردین ماه امسال آغاز شد و از ۲۰.۳۶ درصد در یازدهم فروردین ماه امسال به ۲۱.۳۱ درصد در ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ رسید.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا