بورسبورس اوراق

سبقت شاخص هم‌وزن از شاخص کل

در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش و حجم کل معاملات در هفته منتهی به ۲ شهریور ماه، نسبت به هفته قبل از آن کاهشی شد. این در حالی است که شاخص هم‌وزن افزایش ۲.۳۰ درصدی را به ثبت رسانده است.


به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۲ شهریور ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۵.۴۱ درصد کاهش، از ۲۳۲ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال به ۲۱۹ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۴۰ میلیارد و ۶۷۹ میلیون سهم در هفته گذشته به ۳۲ میلیارد و ۳۶۱ میلیون سهم رسید که کاهش ۲۰.۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

سبقت شاخص هم‌وزن از شاخص کل

وضعیت صعود و نزول بازارها

در هفته یاد شده، تمامی بازارها نسبت به هفته گذشته وضعیت متفاوتی داشتند.

بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، کاهش ۱۹.۷۰ درصدی را در هفته جاری نسبت به هفته گذشته خود تجربه کرد و از ۶۷ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال به ۵۴ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که هفته منتهی به ۲۶ اَمرداد ماه ۱۶ میلیارد و ۲۴ میلیون سهم بود به ۱۱ هزار و ۹۹۸ میلیارد سهم در هفته گذشته رسید و کاهش ۲۵.۱۳ درصدی را به ثبت رساند.

سبقت شاخص هم‌وزن از شاخص کل

روند حرکت بازار دوم سهام در این هفته همانند بازار اول سهام، کاهشی بود؛ به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در هفته منتهی به ۲ شهریور نسبت به هفته گذشته خود با کاهش ۱۳.۲۰ درصدی از ۷۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به ۶۱ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با کاهش ۲۵.۲۱ درصدی از ۱۹ میلیارد و ۷۸۹ میلیون سهم به ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم رسید.

سبقت شاخص هم‌وزن از شاخص کل

ارزش معاملات بازار بدهی با رشد ۳۰ درصدی از ۱۸ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال در هفته منتهی به ۲ شهریور ماه رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۱۹.۶۵ میلیون برگه به ۲۵.۶۸ میلیون برگه رسید که رشد ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

سبقت شاخص هم‌وزن از شاخص کل

ارزش معاملات در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۲۶ اَمرداد ماه ۵۷۴ میلیارد ریال بود در هفته منتهی به ۲ شهریور به ۶۰۹ میلیارد ریال رسید و رشد ۶.۰۲ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با افزایش ۱۴.۱۵ درصد، از ۴.۸ میلیون قرارداد در هفته قبل به ۵.۵۳ میلیون قرارداد در هفته منتهی به ۲ شهریور ماه رسید.

سبقت شاخص هم‌وزن از شاخص کل

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در هفته منتهی به ۱۹ اَمرداد ماه در مقایسه با هفته پیش، روندی افزایشی داشتند. ارزش معاملات این بازار از ۷۴ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال در هفته قبل به ۷۹ هزار و ۳۹ میلیارد ریال در هفته یادشده رسید و رشد ۶.۰۷ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با رشد ۱۴.۲۶ درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون یونیت به ۵ میلیارد و ۵۳۲ میلیون یونیت رسید.

سبقت شاخص هم‌وزن از شاخص کل

شاخص هم‌وزن افزایش یافت

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۲ شهریور نسبت به هفته گذشته خود افت ۰.۶۲ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحد به یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد کاهش یافت که افت ۹ هزار و ۴ واحدی را نشان می دهد.

همچنین، شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در هفته منتهی به ۲ شهریور ماه نسبت به هفته قبل افزایش داشت و با ۲.۳۰ درصد افزایش از ۳۹۹ هزار و ۷۹ واحد به ۴۰۸ هزار و ۲۵۰ واحد رسید و ۹ هزار و ۱۷۲ واحد افزایش یافت.

سبقت شاخص هم‌وزن از شاخص کل

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا