بانکبانک و بیمه

نشست مدیر امور استان ها وشعب بانک توسعه تعاون با تجار افغانستانی در مشهد

نشست هم اندیشی مدیرشعب استان های و امور شعب بانک توسعه تعاون با تجار افغانستانی مقیم مشهد در محل اداره کل تعاون خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی مدیریت شعب استان خراسان رضوی، در این دیدار احمد محمدی ضمن بیان راهبرد بانک توسعه تعاون گفت: هدف و راهبرد ما توسعه بخش تعاون و افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد و ایجاد و حفظ اشتغال است.

محمدی با اشاره به قرابت های فرهنگی، سیاسی و مذهبی با کشور همسایه،دوست و برادر افغانستان گفت: آماده ایم با شناخت مشکلات پیش روی تجار افغانستانی محصولاتی که راهگشای این موانع باشد طراحی و در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

مدیر امور استانها و شعب بانک توسعه تعاون با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده از سوی تجار افغانستانی گفت: برخی محدودیت های مطرح شده در همه کشورها در راستای مبارزه با پولشویی مرسوم هست و مختص کشور مانیست و همه ملزم به رعایت دستورالعمل های ابلاغی از سوی بانک مرکزی هستند. محمدی در ادامه افزود این محدودیت ها حتی برای شهرندان ایرانی هم لحاظ می شود و فرقی بین شهرندان ایرانی و افغانستانی نیست.

درادامه جلسه معاون اشتغال اتباع بیگانه وزارت تعاون گفت: ۷۵۰ هزار تبعه افغانستانی داریم که مجوز اقامت و اشتغال دارند و پیگیر هستیم بتوانیم از طریق بانک توسعه تعاون مشکلات پیش روی این عزیزان را حل و فصل کنیم.

عباسی با اشاره به میزان مراودات مالی تجار افعانستانی گفت: انجمن سرمایه گذاران اتباع افغانستانی در مشهد می باشند و هدف اصلی این نشست احصای مشکلات بانکی پیش روی این عزیزان و حل شبکه مسایل مالی ایشان از طریق بانک توسعه تعاون است.

در ادامه این جلسه رئیس انجمن سرمایه گذاران افغانستانی مقیم مشهد مهمترین دغدغه و مشکل تجار افغانستانی را مسدود بودن حسابهایشان عنوان کرد و ضمن تشکر از خدمات ارایه شده از سوی اداره کل تعاون استان خراسان رضوی درباره صدور مجوز اشتغال و اقامت اتباع افغانستانی گفت: تنها درخواست ما رفع مشکل محدودیت های سقف انتقال وجه و تراکنش های مالی است. بشیر احمد اربابی گفت: در صورت رفع محدودیت ها با توجه به ظرفیت و تمکن مالی تجار افغانستانی سطح مبادلات اقتصادی ما به ۲۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

در ایتدای این دیدار مدیرکل اداره تعاون استان خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به مدیران بانک توسعه تعاون گفت: سال ۹۹ حدود ۴۰ مورد سرمایه گزاری توسط اتباع افغانستانی صورت گرفته است که در سال ۱۴۰۱ و پنج ماهه اول به ۸۰ مورد معادل ۴ میلیون دلار رسیده است. طبق دستورالعمل وزارت تعاون اتباع بیگانه با خرید ۲۵ هزار دلار سهام شرکت تعاونی و یا خرید ۳۰ هزار دلار از محصولات تعاونی ها می توانند پروانه کار دریافت کنند که این ظرفیت بالقوه برای بانک توسعه تعاون بسیار مناسب است.

در پایان این جلسه مقرر شددر راستای امضای تفاهم نامه با تجار افغانستانی اقدامات لازم صورت پذیرد.

گفتنی است در این نشست رئیس اداره کل امورمشتریان وتوسعه بازار،رئیس اداره کل بانکداری الکترونیک و مدیرشعب استان خراسان رضوی محمدی را همراهی می کردند.

گفتنی است در این نشست رییس اداره کل امور مشتریان و توسعه بازار،رئیس اداره کل بانکداری الکترونیک و مدیرشعب استان خراسان رضوی آقای محمدی را همراهی می کردند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا