امور زیربناییراه و ساختمان

بلیت چارتری، دربستی و کاپوتاژ خودرو در ایام اربعین ممنوع‌است/ نرخ نهایی عوارض آزادراهی دو هفته دیگر اعلام می‌شود

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در بخش بلیت ریلی هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت در بخش هوایی هم قیمت بلیت رفت و برگشت ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده و در بخش جاده‌ای قیمت بلیت اتوبوس در مسیر تهران- ایلام در حال حاضر ١٣۵ هزار تومان است که تنها در بازه زمانی ١۵ تا ٣٠ شهریورماه به این عدد ٧۵ درصد اضافه می‌شود.


به گزارش آرمان اقتصادی،، شهریار افندی‌زاده در نشست خبری امروز با اشاره به تمهیدات انجام شده برای سفرهای اربعین اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال ۵ میلیون زائر در تردد باشند که در بخش بلیت ریلی هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت در بخش هوایی هم قیمت بلیت رفت و برگشت ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده و در بخش جاده‌ای قیمت بلیت اتوبوس در مسیر تهران- ایلام در حال حاضر ١٣۵ هزار تومان است که تنها در بازه زمانی ١۵ تا ٣٠ شهریورماه به این عدد ٧۵ درصد اضافه می‌شود.

وی ادامه داد : در ایام اربعین فروش چارتری بلیت هواپیما، اتوبوس دربستی و کاپوتاژ خودرو ممنوع است. همچنین زائر خارجی فقط از شلمچه اجازه تردد دارند و زائران پاکستانی با اتوبوس‌های فرمان راست متعلق به ناوگان کشورشان از مسیر ایران می‌توانند عازم کربلا شوند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سوخت اتوبوس‌ها در ایام اربعین گفت: از ١۴ هزار دستگاه اتوبوس موجود در ناوگان ٨ هزار دستگاه اتوبوس به سفر اربعین اختصاص پیدا می‌کند و ٢.۵ برابر عملکرد مردادماه سوخت به اتوبوس‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

افندی‌زاده با اشاره افزایش نرخ عوارضی آزادراهی و تعلیق آن اظهارداشت: تا دو هفته آینده قیمت نهایی عوارضی آزادراهی اعلام می‌شود، در حال حاضر ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت در حال بررسی نرخ‌ها است و بزودی نرخ‌های نهایی تعیین و تکلیف می‌شوند.


خبر در حال تکمیل می باشد…

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا