انرژی

پیشنهاد مدیران فرانسوی برای جلوگیری از سهمیه‌بندی انرژی

مدیران شرکت‌های فرانسوی آماده پذیرش درخواست دولت برای کاهش مصرف انرژی به میزان ۱۰ درصد برای اجتناب از سهمیه‌بندی و افزایش قیمتها شدند.

به گزارش آرمان اقتصادی، جئوفروی رو دو بِزیو، رئیس گروه مِدِف فرانسه به شبکه رادیویی فرانس اینتر گفت: ما در حال بررسی پیشنهاد کاهش انرژی هستیم. این تلاش مهم و کاملا ضروری است زیرا می خواهیم از سهمیه‌بندی انرژی که باعث توقف تولید می‌شود، اجتناب کنیم.

مِدِف که انجمن کارفرمایان فرانسه است، کنفرانس تابستانی سالانه خود را روز دوشنبه برگزار می‌کند و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، سخنرانی افتتاحیه را ایراد خواهد کرد.

فرانسه کمتر از همسایگانش به واردات گاز از روسیه وابسته است و حدود ۱۷ درصد از گاز مورد نیازش را از مسکو دریافت می‌کند. اما نگرانی‌ها پیرامون عرضه روسیه، به قوت خود باقی مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، فرانسه برای تولید حدود ۷۰ درصد از برق خود، به نیروی هسته‌ای متکی است و در نتیجه در مقایسه با آلمان، وابستگی کمتری به گاز روسیه دارد. با این حال، شرکت نیروی EDF برای تامین نیازهای فرانسه به سختی تقلا می‌کند زیرا اختلالات در نیروگاه‌های فرسوده این شرکت، فشار بر باقی بخش انرژی را افزایش داده است.

تولید انرژی در ۲۹ راکتور از ۵۶ راکتور هسته‌ای که تحت تعمیرات و بازرسی قرار دارند، متوقف شده است. قیمت برق در فرانسه و آلمان که دو بازار اصلی اروپا هستند، روز جمعه بیش از ۲۵ درصد افزایش یافت و رکورد قیمت روزانه را شکست. این افزایش به دلیل افت تولید برق هسته‌ای در فرانسه و محدود شدن چشمگیر عرضه گاز روسیه به آلمان روی داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا