صنعت، معدن، تجارت

افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت صادرات در کشور

رشت- معاون وزیر صمت با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت صادرات گفت: فعال‌ترین رویکرد دولت دیپلماسی اقتصادی و تجاری است.

به گزارش آرمان اقتصادی، علیرضا پیمان پاک صبح دوشنبه در جریان افتتاح چند واحد تولیدی و صنعتی در گیلان و در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دولت به منظور توسعه صادرات و تسهیل واردات گفت: با برنامه‌های اجرایی در نظر گرفته شده برای افزایش دو برابری صادرات نفتی طی ۴ سال دولت، اقدامات خوبی انجام شده است.

معاون وزیر صمت با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت صادرات افزود: فعال‌ترین رویکرد دولت، دیپلماسی اقتصادی و تجاری است و با توجه به فرماندهی واحد و هماهنگ ایجاد شده تحت نظر معاون اول رئیس جمهور، ارتباطات خوبی با بازار کشورهای دیگر از جمله اوراسیا، قفقاز و دریای خزر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اعزام هیئت‌های ایرانی به کشورهای مختلف و برگزاری نشست‌هایی به منظور توسعه روابط اقتصادی و تجاری با آنها ادامه دار خواهد بود افزود: توافق بین آذربایجان، روسیه و ایران منجر به تسهیل صادرات کالا شد و پیگیری و پشتیبانی رئیس جمهور و وزرا از تکمیل طرح‌هایی همچون کریدور شمال جنوب، لجستیک دریای خزر و راه آهن آستارا ادامه دارد.

پیمان پاک با اشاره به پیش بینی جهش صادراتی کوتاه مدت در حوزه اوراسیا بیان کرد: یکی از مبادی این حوزه، گیلان و بنادر انزلی و آستارا است و مذاکراتی نیز با این رویکرد انجام شده است.

وی ادامه داد: در سفر وزیر صمت به مسکو، مذاکرات درباره گیلان نیز انجام شد و جمع بندی خوبی داشتیم و اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت پایدار در حوزه توسعه تجارت و در نتیجه رونق تولید خواهیم داشت.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: توسعه حوزه تجارت، صرفه اقتصادی برای واحدهای تولیدی از طریق افزایش ظرفیت آن دارد و از طریق ارتباط با بازارهای جهانی شاهد رشد پایدار خواهیم بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا