انرژی

پتروشیمی دشتستان راه‌اندازی شود

نماینده مردم دشتستان گفت: پتروشیمی دشتستان بیش از یک دهه تصویب شده است و مصوبه هیات دولت دارد اما هیچ کاری برای آن صورت نگرفته است.

ابراهیم رضایی روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت در عسلویه با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، اظهار کرد: امروز خبرهای خوبی را از مانیتور و بلندگوهای این سالن دیدیم و شنیدیم. مدیران پارس جنوبی با لهجه‌های مختلف پروژه‌ها هفته دولت را معرفی و اعلام کردند اما جای لهجه بوشهری در بین این مدیران  خالی بود.

همچنین بخوانید

وی بابیان اینکه نیروهای استان بوشهر در صنعت نفت مظلوم واقع شده‌اند، اضافه کرد: فکری به حال متخصصین بومی استان بکنید و آنها را از غربت درآورید.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان بوشهر بیشترین سهم را از ساحت انرژی در کشور دارد اما در برابر چیزی که عاید این استان می‌شود از بسیاری از استانها کمتر است.

رضایی در خصوص نارضایتی‌ها و اعتصابات کارگران پارس جنوبی بیان کرد: این نیروها اگرچه نیروی پیمانی هستند اما به‌صورت غیرمستقیم نیروی وزارت نفت محسوب میشوند که در این راستان باید به آنها رسیدگی ویژه‌ و مشکلات آنها دیده شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که در وزارت نفت کارِ کارشناسی صورت بگیرد تا بتوانید در برابر متخصصین و دانسمندان از اقدامات خود دفاع کنید؛ وقتی که پتروشیمی در کویر احداث می‌شود یعنی کار غیر کارشناسی صورت گرفته است، چنین تصمیماتی در بلندمدت چالش‌های جدی را برای کشور ایجاد می‌کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: پتروشیمی دشتستان بیش از یک دهه تصویب شده است و مصوبه هیات دولت دارد اما هیچ کاری برای آن صورت نگرفته است اما می‌بینیم که با پول بیت‌المال در نقاط مختلف کشور پتروشیمی ساخته شده و بحران ایجاد کرده است.

رضایی گفت: تلاش کنید پتروشیمی دشتستان که فاصله‌ای با دریا ندارد و با یک همت جدی راه‌اندازی شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا