امور زیربناییراه و ساختمان

بخش مسکن هیچ وابستگی به خارج ندارد/ پرداخت ۲۷ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران نهضت ملی مسکن

مدیرعامل بانک مسکن اظهار داشت: مسکن بدون هیچ وابستگی به خارج به اجرا می‌رسد و ٧٠ درصد تسهیلات مسکن به بخش صنعت و صنایع کشور تعلق می‌گیرد.


همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمود شایان در نشست خبری حاشیه بازدید از پروژه ۵٠٠ واحدی نهضت ملی مسکن در پرند اظهارداشت: پروژه ۵٠٠ واحدی در پرند را توانستیم در یک سال با تسهیلات ۴۵٠ میلیون تومانی به اجرا برسانیم و در حال حاضر این پروژه پیشرفت فیزیکی ٩٩ درصدی دارد اما اگر سایر دستگاه‌ها همکاری بیشتری داشتند به مرحله تحویل می‌رسیدیم، 

وی ادامه داد: تفاوت پروژه نهضت ملی با مسکن مهر این است که پروژه نهضت ملی متقاضیان محور است و قبل از آغاز ساخت مالکان واحدها مشخص می‌شوند. 

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه مسکن پیشران اقتصاد کشور است، گفت: مسکن بدون هیچ وابستگی به خارج به اجرا می‌رسد و ٧٠ درصد تسهیلات مسکن به بخش صنعت و صنایع کشور تعلق می‌گیرد. 

شایان با اشاره به یکی از موانع اجرای پروژه نهضت ملی مسکن گفت: تا کنون ۴ جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهوری برگزار شده که یکی از موانعی در این جلسات مطرح شده طولانی بودن صدور پروانه ساختمان است که با رسیدگی‌های انجام شده مدت زمان صدور پروانه برای نهضت ملی از ٨ ماه به یک ماه کاهش پیدا کرد. 

وی تاکید کرد : تا کنون در پروژه نهضت ملی مسکن ۶٢٢ هزار افتتاح حساب در بانک مسکن انجام شده و ٣٨٠ هزار نفر آورده اولیه را پرداخت کردند.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه همچنین ٢٧ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران نهضت ملی مسکن پرداخت شده است، اظهارداشت: ۴۶ هزار میلیارد تومان پروژه نهضت ملی مسکن توسط پیمانکاران و خودمالکی در دست اجرا است. 

شایان از افزایش سهم بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن خبر داد و گفت: سهم بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن باید به ٣۶٠ هزار میلیارد تومان (٢٠ درصد) برسد که از ابتدای دولت سهم بانک‌ها از ۵ درصد به ٧ درصد رسید. 

وی افزود: با توجه به شرایط و انتظار کاهش تورم در حال حاضر قیمت مصالح ساختمانی رو به کاهش بوده است.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا