اقتصاد کلان

کرونا دست از سر اقتصاد چین بر نمی‌دارد!

چین برای میلیون‌ها نفر در سراسر پکن قرنطینه‌های کووید-۱۹ را اعمال می‌کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، میلیون‌ها نفر در مناطق اطراف پایتخت چین روز سه‌شنبه (۳۰ اگوست) دستور قرنطینه را صادر کردند؛ در حالی که مقامات تلاش‌ها برای مهار کووید-۱۹ را قبل از نشست کلیدی حزب کمونیست حاکم در سال جاری دو برابر کردند.

نزدیک به ۴ میلیون نفر در استان هبئی تا پایان هفته باید در خانه بمانند زیرا مقامات برای مهار یک ویروس کوچک عجله دارند و بیش از ۱۳ میلیون نفر در شهر بندری تیانجین پس از گزارش ۵۱ مورد عمدتا خفیف، باید از صبح  زود، تحت آزمایش انبوه قرار گیرند.

چین تنها اقتصاد بزرگ جهانی است که به سیاست ضد کووید صفر پایبند است و قرنطینه، محدودیت‌های سفر و آزمایش‌های انبوه کسب‌وکارها را مختل کرده و رشد را کاهش داده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، تینگ لو، تحلیلگر Nomura در یادداشتی تحقیقاتی هشدار داد: وضعیت واقعی کووید در چین ممکن است بدتر شود زیرا سویه اُمیکرون بار دیگر به شهرهای بزرگ سرایت کرده است. چنگدو، بزرگ‌ترین شهر غرب چین، محدودیت‌های شدید سفر را نیز دیده است.

در مرکز فناوری جنوبی شنژن، دو منطقه تحت قرنطینه قرار دارند، در حالی که بزرگ‌ترین بازار لوازم الکترونیکی جهان در هواکیانگبی تنها با گزارش ۳۵ مورد روزانه در این شهر با بیش از ۱۸ میلیون نفر تعطیل شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا