بانکبانک و بیمه

رشد ۸۱ درصدی تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در پنج ماهه سال ۱۴۰۱

محمد شیخ حسینی در آخرین روز هفته دولت با حضور در برنامه «میزاقتصاد»شبکه خبر به تشریح برنامه های بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۱ پرداخت.

سرپرست بانک توسعه تعاون گفت:بر اساس سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بانک توسعه تعاون برای تقویت بخش تعاون تاسیس شده است.مهم ترین هدف و راهبرد اصلی این نهاد مالی حمایت از تعاونی ها است.
وی افزود:بانک توسعه تعاون در بخش های مختلف اقتصاد تعاون اعم از بخش صنعت،خدمات،کشاورزی،بازرگانی،فرهنگ و آموزش حضور موثر داشته و تسهیلات پرداخت کرده است.
شیخ حسینی ادامه داد:پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونگران از محل تفاهم نامه ها،قرارداد عاملیت با بخش صنعت و معدن،خدمات و گردشگری ومیراث فرهنگی و مشاغل خانگی انجام شده است.
وی گفت:تسهیلات بانک توسعه تعاون به طرح های ایجادی و سرمایه در گردش تعلق گرفته است که همین امر موجب شده است تا علاوه بر ایجاد اشتغال جدید به تثبیت اشتغال موجود نیز کمک کند.
وی بیان کرد:بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از بانک های موفق در عاملیت صندوق توسعه ملی طی سال های گذشته معرفی شده و توانسته است اعتبارت صندوق را جذب کرده و به بخش تعاون تزریق کند.
به گفته شیخ حسینی، بانک توسعه تعاون تا پایان سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که ۷۰ درصد این رقم به بخش تعاون اختصاص یافته است.
وی ادامه داد:در ۵ ماه ابتدای سال جاری میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۱ درصد رشد داشته است.برای سال ۱۴۰۱ پرداخت ۳۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش تعاون هدفگذاری شده است.

برای مشاهده فیلم مصاحبه شبکه خبر با آقای محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون اینجا کلیک کنید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا