صنعت، معدن، تجارت

علل نوسانات قیمت طلا و سکه/ حباب سکه همچنان بالای یک میلیون تومان

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تشریح علل نوسانات نرخ طلا و سکه طی روزهای گذشته، گفت: حباب سکه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است که نسبت به روزهای قبل حدود ۲۰۰ هزار تومان بزرگ شد.

نادر بذرافشان در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار کرد: از حدود یک ماه پیش که وارد ماه‌های محرم و صفر شدیم روند تقاضا در بازار مصنوعات طلا و سکه طبق سالهای قبل، کم شد.

همچنین بخوانید

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: همچنین با توجه به انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی، نوسانات بازار ارز و نوسانات بازار اونس جهانی، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز دچار نوسان شد. بر همین اساس اگر مردم بخواهند خریدی هم انجام دهند در این نوسانات دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: در این مدت بین ۳۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نرخ سکه نوسان داشتیم؛ به گونه‌ای که در یک مقطعی ریزش و در یک مقطعی افزایش قیمت را شاهد بودیم.

بذرافشان با بیان اینکه هم اکنون نوسانات قیمتی بین یک تا ۳ درصد بوده است، گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه اونس جهانی و نرخ ارز نوسان خاصی نداشته، قیمت‌ها به حداقل و ثبات رسیده است. به نظر می‌رسد که طی روزهای آینده نوسان خاصی نخواهیم داشت و نوسان نهایتاً تا ۳ درصد خواهد بود.

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان بزرگ شد

وی در مورد میزان حباب سکه هم تصریح کرد: در حال حاضر حباب سکه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است که نسبت به هفته‌های گذشته در حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

بذرافشان یادآور شد: نوسانات نرخ ارز در این هفته موجب افزایشی شدن قیمت طلا و سکه شد؛ اما به هر حال در شرایط فعلی تقاضای خاصی در بازار طلا و سکه نداریم.

آخرین قیمت طلا و سکه

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد آخرین قیمت طلا و سکه نیز گفت: طبق آخرین معاملات هر قطعه سکه تمام طرح جدید با حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت داشتند.

وی اضافه کرد: نیم سکه و ربع سکه به ترتیب حدود ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تومان تا پایان هفته کاهش داشته، به گونه‌ای که نیم سکه هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت داشته‌اند.

بذرافشان گفت: سکه‌های یک گرمی با حدود ۱۲۰ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون تومان رسید. در حال حاضر اونس جهانی طلا نیز در محدوده ۱۷۲۱ دلار قرار دارد.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۵ هزار تومان هزار تومان افت قیمت پیدا کرد. بر این اساس هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۷۱ هزار تومان معامله شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا