بانکبانک و بیمه

پیام سرپرست بانک کشاورزی به مناسبت روز بانکداری اسلامی

فریدون بهبهانی سرپرست بانک کشاورزی در پیامی روز بانکداری اسلامی را تبریک گفت.

در پی، متن این پیام را مشاهده می فرمایید.

 

به نام خدا

 

قانون عملیات بانکی بدون ربا در تاریخ  دهم شهریورماه ۱۳۶۲ به تایید شورای نگهبان رسید و با توجه به اهمیت اجرای این قانون و تطبیق عملیات بانکی با مبانی شرعی و نقش مهم آن در اقتصاد اسلامی ایران، این روز در گاهشمار رسمی کشور به نام روز بانکداری اسلامی ثبت شد.

بانک کشاورزی از نخستین بانک هایی است که با تشکیل کمیته بانکداری اسلامی زیر نظر شورای فقهی بانک مرکزی، التزام و تعهد خود به اصول و مبانی بانکداری اسلامی را به اثبات رسانده و مفتخر است که همواره در این عرصه، پیشرو بوده و این کمیته، دستاوردهای درخشانی  در سیستم بانکی داشته است.

باعث افتخار است که صنعت بانکداری ایران، بزرگترین شبکه بانکی اسلامی در جهان است و نظام بانکی کشورمان با وجود ضوابط حاکم بر معاملات اسلامی، در انجام وظایف و نقش‌های اقتصادی خود در قبال اقتصاد کشور موفق عمل کرده است.

 ارائه خدمات نوین بانکی مطابق با موازین شرعی، وظیفه مضاعفی را برای بانکداران کشورمان ایجاد می‌کند که مستلزم مطالعه، آموختن و به روزرسانی اطلاعات درباره مبانی و اصول بانکداری اسلامی و اجرای دقیق قراردادهای شرعی توسط یکایک کارکنان شبکه بانکی است.

ضمن گرامیداشت روز و هفته بانکداری اسلامی و تبریک این روز به همه بانکداران و مشتریان نظام بانکی کشور، این فرصت را مغتنم دانسته و از کارکنان ساعی و شریف بانک کشاورزی برای تلاش متعهدانه در راه ارائه خدمات بانکی به ملت شریف ایران در چارچوب مقررات بانکی اسلامی، تشکر و قدردانی می‌کنم.

فریدون بهبهانی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا