خودروصنعت، معدن، تجارت

پاناسونیک باتری خودرو تولید می‌کند!

شرکت پاناسونیک قصد دارد تحت تاثیر رشد تقاضای جهانی خودروهای برقی، باتری‌های مخصوص اینگونه خودروها را تولید کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، به نقل از رویترز، شرکت ژاپنی پاناسونیک از دیرباز در زمینه تولید تلویزیون، نمایشگر و سایر لوازم خانگی فعالیت می کرده و همواره حضور پررنگی در بازارهای جهانی داشته است. این شرکت بزرگ ژاپنی اعلام کرده که تصمیم گرفته است در یکی از کارخانه های خود که پیشتر نمایشگر و تلویزیون های خود را در آن تولید می کرده، از این پس خط تولید باتری خودروهای برقی را راه اندازی کرده و به بازار جهانی عرضه کند.

بطور قطع می توان گفت از آنجا که بازار ساخت، طراحی و رونمایی از خودروهای برقی بسیار داغ و پر تب و تاب شده است و شرکت های بزرگ خودروسازی و یا تکنولوژی به رقابت تنگاتنگی پرداخته اند، این شرکت ژاپنی نیز می خواهد با ورود به این صنعت جدید، حرف تازه ای در بازارهای جهانی داشته باشد.

لازم به ذکر است که شرکت پاناسونیک که بعنوان تامین کننده انحصاری باتری های خودروهای برقی شرکت خودروسازی تسلا (مدل تسلا ۳) است، حالا اعلام کرده که قصد دارد بجای تولید محصولات کم سود و کم طرفدار، فعالیت های خود را بیشتر بسمت و سوی تولید حرفه ای قطعات خودرو سوق دهد.

این خط تولید جدید باتری قرار است در کارخانه ساخت تلویزیون ها و نمایشگرهای ال سی دی این شرکت که در هیمجی (غرب ژاپن) واقع شده است، از ماه آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی راه اندازی شود.

البته این شرکت از اظهار نظر درباره میزان این سرمایه گذاری و یا ظرفیت این خط تولید خودداری کرده است.

شرکت پاناسونیک، تولید باتری خودرو را بعنوان یک فرصت جدید می بیند که بدین وسیله قادر خواهد بود درآمد های تجاری بخش خودروی خود را دو برابر کند یعنی تا ماه مارس سال ۲۰۲۲ آن را به ۲۲ میلیارد دلار برساند.

این شرکت که در حال حاضر هم باتری های لیتیوم یونی صنایع خودروسازی بسیاری را تامین می کند، دارای ۵ کارخانه در ژاپن است. پاناسونیک همکاری خود را با خودروساز آمریکایی تسلا در اوایل سال جاری میلادی آغاز کرد که طی این همکاری در کارخانه انحصاری تسلا در ایالت نِوادای آمریکا، اقدام به تولید انبوه باتری خودروهای برقی تسلا می کرد.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا