بورسبورس کالا

عرضه ذرت دانه‌ای کرمانشاه در بورس کالا

اجرای سیاست قیمت تضمینی در دو سال گذشته رضایت کامل کشاورزان را به دنبال داشته است.این طرح هم باعث جلب رضایت کشاورزان از نظر سرعت عمل در پرداخت پول و هم مشارکت بخش خصوصی و کاهش هزینه های دولت بسیار کارساز بوده است.

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی از آغاز عرضه ذرت دانه‌ای استان کرمانشاه در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس کالا خبر داد. به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، عباس والوزی گفت : این عرضه در اجرای مصوبه هیئت دولت مبنی بر معامله ذرت تولیدی سراسر کشور در بورس کالای ایران در قالب سیاست قیمت تضمینی است.
وی اظهار داشت : ذرت و جو در استان های خوزستان و کرمانشاه به صورت آزمایشی وارد چرخه سیاست قیمت تضمینی شده است. معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: نتایج مثبت و مطلوب این طرح و رضایت کشاورزان از پرداخت بموقع مطالبات باعث شد جو و ذرت سراسر کشور در سال ۹۵ طبق همین سیاست در بورس کالا عرضه شود. وی ادامه داد : در شش ماه نخست سال هم محصول جو به صورت کامل در بورس کالا عرضه شد. والوزی در مورد ذرت نیز اظهار داشت: تاکنون ۲۰ هزار تن ذرت دانه ای در استان کرمانشاه جمع آوری و در بورس عرضه شده است. وی گفت: کشاورزان این استان ذرت تولیدی خود را به انبارهای مورد تایید بورس کالا تحویل می دهند تا بعد از فروش محصول روی تابلوی بورس، بهای ان در سه روز کاری دریافت کنند. معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: تفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا با قیمت خرید تضمینی به کشاورزان پرداخت می شود. وی با تصریح اینکه اجرای سیاست قیمت تضمینی در دو سال گذشته رضایت کامل کشاورزان را به دنبال داشته است، اظهار داشت : این طرح هم باعث جلب رضایت کشاورزان از نظر سرعت عمل در پرداخت پول و هم مشارکت بخش خصوصی و کاهش هزینه های دولت بسیار کارساز بوده است. والوزی گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران ، سیاست جمع آوری محصول کشاروزان از خرید تضمینی به قیمت تضمینی تبدیل و این سیاست در قالب دو روش گواهی سپرده کالایی و عرضه فیزیکی از طریق بورس کالای ایران اجرایی می شود. وی افزود : با معامله ذرت دانه ای کرمانشاه به ترتیب ذرت استان های کردستان، فارس، خوزستان و…پس از برداشت و جمع آوری به صورت فیزیکی و گواهی سپرده کالایی در بورس کالا عرضه خواهد شد. معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مزیت های اجرای سیاست قیمت تضمینی اظهار داشت: پرداخت ۷۰ درصد مطالبات کشاورزان در کمتر از یک هفته، جلب مشارکت بخش خصوصی در انجام وظایف حاکمیتی، کاهش هزینه های دولت در راستای نگهداری محصول، جمع آوری، حمل و نقل، افت کسری محصول مورد جمع آوری و شفافیت معاملات از مزایای اجرای این طرح است.

منبع: SANA

قالب وردپرس

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا