پرداخت الکترونیککسب و کار

آموزش خرید ارز دیجیتال با کیف پول رمز ارزی

ارزهای دیجیتال و کسب درآمد از آنها تبدیل به یکی از داغ ترین موضوعات در جوامع مختلف شده است. با این وجود هنوز هم برای بسیاری از افراد ابهاماتی در روش خرید و نگهداری آنها در کیف پول های ارز دیجیتال وجود دارد و با توجه به نوسان شدید قیمت رمز ارزها در این بازار، در صورت نداشتن آگاهی کافی ممکن است سرمایه شما با ضرر و زیان مواجه شود. از این رو در این گزارش قصد داریم تا کاربرد والت ارز دیجیتال را به همراه روش خرید رمز ارز از کیف پول تراست ولت آموزش دهیم. بنابراین پیشنهاد میکنیم تا انتهای این گزارش همراه ما باشید.

خرید ارز دیجیتال از طریق کیف پول

آشنایی با ارزهای دیجیتال

به طور کلی در تعریف ارز دیجیتال باید گفت، کریپتوکارنسی، رمز ارز و یا رمز پایه نوعی دارایی دیجیتالی است که می‌توان از آن برای خرید کالا و یا سفارش خدمات استفاده کرد؛ بسیار از برندها و شرکت‌های معتبر در دنیا ارزهای ویژه و اختصاصی خود را طراحی کرده اند که اغلب با عنوان توکن معرفی می‌شوند و میتوان از انها به طور خاص برای خرید کالاهایی که شرکت تولیدی ارائه می‌دهد، استفاده کرد. در نظر داشته باشید که ارزهای دیجیتال با استفاده از فناوری به نام بلاک چین کار می‌کنند. بلاک چین یک فناوری غیرمتمرکز است که در بسیاری از کامپیوترها پخش شده و تراکنش ها را مدیریت و ثبت می کند. بخشی از جذابیت این فناوری به دلیل امنیت بالای آن و از بین بردن واسطه‌های مالی است.

همچنین بخوانید

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

لازم است بدانید که کیف پول ارز دیجیتال که به آن والت (wallet) هم گفته می‎‌شود، هیچ شباهتی به کیف معمولی و واقعی شما ندارد. کیف پول معمولی حفاظتی از دارایی‌ها انجام نمیدهد، اما والت کریپتوکارنسی طوری طراحی شده است که از دارایی دیجیتال شما تحت هر شرایط محافظت می‌کند و میتوان گفت به سرمایه شما هویت می‌بخشد.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

برای درک بهتر باید بگویم، والت ارز دیجیتال در واقع یک برنامه نرم افزاری و یا سخت افزاری است که درست مانند یک پایگاه داده کوچک عمل کرده و وظیفه نگهداری اطلاعات و کد رمز های خصوصی و عمومی کاربران را بر عهده دارد. این کیف پول، در بستر شبکه بلاک چین، بلاک های مختلف را به یکدیگر مرتبط ساخته و با آن ها در ارتباط است تا کاربران بتوانند معاملات ارز دیجیتال خود را به وسیله آن انجام دهند و همچنین سرمایه دیجیتالی خود را در محلی امن نگهداری کنند. البته تمام کیف پول هایی که در بازار وجود دارند، امن نیستند و تا کنون بارها و بارها خبر هک شدن آنها به گوشمان خورده است، از این رو پیشنهاد میکنیم دارایی های خود را به کیف پول های ارز دیجیتال امن مثل تراست والت و متامسک منتقل کنید.

خرید ارز دیجیتال در تراست والت

تا این قسمت از گزارش به خوبی با مفهوم ارز دیجیتال و ضرورت استفاده از کیف پول آشنا شدیم، یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌شوند این است که آیا میتوان از طریق کیف پول‌، ارز دیجیتال خرید یا خیر؟ در پاسخ به این سوال تراست والت را در نظر گرفته‌ایم. در ابتدا لازم است به این نکته توجه داشته باشید که این برنامه هیچ ارز دیجیتالی را به صورت مستقیم به فروش نمی‌رساند، بلکه ارائه دهنده خدمات خرید و فروش رمز ارز به عنوان شخص ثالث می‌باشد.  حداقل میزان برای خرید و فروش و تراکنش در این کیف پول حدود ۵۰ دلار و حداکثر مقدار نیز ۲۰۰۰ دلار است؛ درواقع این محدودیت‌ها برای خرید از طریق این برنامه توسط صرافی‌های رمز ارز تعیین می‌شود و در این معاملات کیف پول Trust Wallet هیچ هزینه‌ای را دریافت نمی‌کند.

خرید ارز دیجیتال در تراست والت

در نظر داشته باشید که امکان خرید ارز دیجیتال مورد نظرتان براساس موقعیت مکانی شما و قوانینی که پلتفرم ارائه دهنده برای آن کشور در نظر گرفته است، تعریف می‌شود. درصورتی که برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود از طریق تراست والت با این مشکلات رو به رو نیستید، کافی است کیف پول خود را باز کرده و رمز ارزی که قصد خرید آن را دارید انتخاب کنید. سپس لیست ارائه دهندگانی که توکن مورد نظر را به شما می‌فروشند را در کنار قیمت رمز ارز با دلار آمریکا مشاهده می‌کنید. در نظر داشته باشید که ارائه دهنده و نرخ تعیین شده که به صورت پیش فرض مشاهده می‌کنید، معمولا بهترین گزینه برای انتخاب است اما اگر قصد دارید از ارائه دهنده شخص ثالث دیگری استفاده کنید، می‌توانید نام آن را در کیف پول جستجو کنید.

در مرحله بعد و برای خرید رمز ارز باید در پلتفرم ارائه دهنده حساب کاربری بسازید و در صورت نیاز هویت خود را تایید کنید که این ویژگی برای ایرانیان امکان پذیر نیست و کاربران ایرانی صرفا از امکان خرید و فروش آن دسته از پلتفرم هایی میتوانند استفاده کنند که احراز هویت را به صورت اجباری تعریف نکرده‌اند. توجه داشته باشید که هنگام ثبت نام در پلتفرم انتخابی، تراست ولت هیچ کدام از اطلاعات شما را ذخیره نکرده و به آنها دسترسی ندارد. بعد از گذراندن این مراحل لازم است تا کمی صبر کنید و منتظر تایید باشید، در صورت تایید شدن اکانت می‌توانید رمز ارز مورد نظر خود را به راحتی و به واسطه دارایی موجود در تراست والت خود بخرید. در ادامه چند نمونه از سوالات متدوال که ممکن است با آنها مواجه بشوید را برایتان آورده‌ایم:

چرا واریز ارز دیجیتال من تاخیر دارد؟

سفارش خود را بررسی کنید و به دنبال شناسه تراکنش یا هش باشید، این پیگیری به شما نشان می‌دهد که ارائه دهنده رمز ارز را برای شما ارسال کرده است یا خیر؟  اگر تراکنش در حال تعلیق باشد، باید منتظر بمانید تا شبکه آن را تأیید کند.

دلیل بالا بودن هزینه کارمزد چیست؟

کارمزد خرید ارزهای دیجیتال در شبکه‌ها و پلتفرم‌های مختلف، معمولا متفاوت محاسبه می‌شود و ربطی به ارائه خدمات از طریق تراست والت ندارد.

چرا نمیتوانم ارز دیجیتال بخرم؟

این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه ممکن است برخی کوین‌ها به طور کلی در تراست والت پشتیبانی نشوند و یا لوکیشن یا موقعیت جغرافیایی شما مورد تایید پلتفرم ارائه دهنده نباشد.

در این گزارش سعی کردیم، اطلاعات کلی و در عین حال کاربردی به شما عزیزان در رابطه با ارزهای دیجیتال و حفظ آنها در والت‌های دیجیتالی ارائه کنیم. برای عمیق تر شدن در این موضوعات و افزایش آگاهی پیشنهاد می‌شود که به صورت روزانه مقالات و آموزش‌های معتبر در حوزه ارزهای دیجیتال را از منابع معتبر مطالعه کنید.

منبع: وبسایت ارز تودِی – https://arztoday.com

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا