اقتصاد کلان

جدیدترین خبر از وام مسکن روستایی/ احتمال پرداخت تا هفته آینده

آن‌طور که معاون بنیاد مسکن می‌گوید روز چهارشنبه (۲ شهریور) مصوبه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک مرکزی ابلاغ شده است. در مرحله بعد بانک‌های عامل مشخص می‌شود و سپس توزیع استانی صورت می‌گیرد و احتمالا تا یک هفته آینده فرآیند پرداخت وام آغاز خواهد شد.

مجید جودی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پس از تصویب تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی در هیات دولت در روز ۲ شهریورماه بانک مرکزی می‌بایست بانک‌های عامل را تعیین می‌کرد. بانک‌ها اعلام می‌کردند که هنوز ابلاغیه‌ای از سوی بانک مرکزی به دست آنها نرسیده است.

همچنین بخوانید

وی افزود: چهارشنبه هفته گذشته مصوبه دولت به بانک مرکزی ابلاغ شده است. البته ما کپی مصوبه دولت را به بانک‌ها ارایه داده بودیم ولی می‌گفتند تا زمانی که بخشنامه رسما از سوی سیستم بانکی به دستشان نرسد نمی‌توانند اقدام کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه امروز ابلاغیه توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل اعلام خواهد شد گفت: از روز گذشته کارهای کارشناسی درخصوص نحوه پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی آغاز و احتمالا فردا بانک‌های عامل مشخص می‌شوند.

جودی تاکید کرد: در مرحله بعد تقسیم‌بندی و توزیع استانی توسط بانک‌ها انجام می‌شود. این فرایند ممکن است یک هفته طول بکشد. بنابراین انتظار داریم تا یک هفته دیگر، پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی، شکل عملیاتی به خود بگیرد.

بنابراین گزارش، به دنبال مصوبه آبان ماه ۱۴۰۰ مبنی بر افزایش وام ساخت مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد، روز چهارشنبه ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه از موافقت و تصویب این تسهیلات در هیات دولت خبر دادند و اعلام کردند که پرداخت این وام از روز شنبه پنجم شهریورماه شروع می‌شود. با این حال هنوز پرداخت تسهیلات در بانکهای عامل اجرایی نشده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا