بانکبانک و بیمه

پرداخت ۷۶۶۹ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک توسعه تعاون استان خراسان رضوی

مدیرشعب استان خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از عملکردشعب استان به مناسبت هفته دولت و هفته تعاون گفت: تا پایان مرداد ماه مجموعا ۷۶۶۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده ایم که نسبت به سال قبل ۲۸ درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی مدیریت شعب استان خراسان رضوی، مهدی امین بیدختی گفت: از ۲۹ مرداد ماه لغایت ۱۷ شهریورماه بانک توسعه تعاون با ارایه خدمات ویژه و متنوع به استقبال این ایام رفت.

وی اختصاص میزخدمت با پاسخگویی مستقیم رئیس شعبه، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیانی که تا ۲۹ مرداد پرونده شان تکمیل شده است، تسهیلات بلاعوض ۵۰۰ میلیون ریالی به بیماران پروانه ای و هم چنین بخشودگی جرایم تاخیر تادیه دین را از برنامه های این مدت عنوان کرد.

مدیرشعب استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به تعیین شعار سال از سوی رهبرمعظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال و دانش بنیان گفت: به همین منظور در هفته تعاون طرح رونق تعاون ۲ در حمایت از تعاونی ها رونمایی شد که در این طرح تعاونی های تولیدی، تعاونی های غیرتولیدی و اعضاء و مشتریان تعاونی های مصرف بر حسب گردش مالی ایجاد شده از تسهیلات با نرح های سود متفاوت و جذاب استفاده خواهند کرد.

وی در ادامه معرفی محصولات بانک توسعه تعاون گفت: انتشار اوراق گام خدمتی جدید در بانک است که واحدهای تولیدی می توانند در تامین مواد اولیه از آن استفاده کنند.

امین بیدختی در ادامه این گزارش به جزئیات عملکرد استان در حوزه تسهیلات پرداختی اشاره کرد و گفت: طی ۵ ماه نخست سال ۳۳۲۴ پرونده تسهیلاتی تعیین تکلیف و مبلغ ۷۶۶۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که به لحاظ حجم پرونده ۵۰ درصد و میزان تسهیلات ۲۸ درصدرشد را نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل داشتیم.

مدیرشعب استان خراسان رضوی گفت: بر اساس سیاسات های تعیین شده و اسناد بالادستی وظیفه ذاتی بانک توسعه تعاون حمایت از بخش تعاون می باشد که سهم ۷۰ درصدی تعیین شده در اساسنامه بانک نشان دهنده اهمیت و جایگاه ویژه این بانک است.

امین بیدختی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون وظیفه اجرای تکالیف دولت را بر عهده دارد، گفت: این تکالیف عبارتند از پرداخت تسهیلات در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، بند الف ماده ۵۲، صندوق توسعه ملی در قالب حمایت از بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی حمایت از نهادهای اجتماعی دولت شامل کمیته امداد، بهزیستی و بنیادشهید حمایت از جوانان و خاونواده ها با تسهیلات ازدواج و فرزندآوری و تکالیف دیگری که در راستای وظایف ذاتی این بانک هر سال ابلاغ می شود.

مدیر شعب استان خراسان رضوی درباره جزئیات تسهیلات پرداختی به این بخش ها گفت: در بخش حمایت از مشاغل خانگی مجموعا ۱۱۱هزار ۳۲۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت گردیده است که این عدد در بخش تسهیلات تبصره ۱۸ بخش تعاون یک میلیون و ۹۳۲ هزار ۴۹۰ میلیون ریال ، تبصره ۱۸ بخش بخش صنعت = ۹۷۳ هزار میلیون ریال و بخش کشاورزی ۱۰۱ هزار میلیون ریال بوده است.

امین بیدختی در ادامه گفت: بخشی از فعالیت های ما در حوزه تسهیلات تکلیفی است که طی این مدت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) ۲۸۴ هزار ۴۵۰ میلیون ریال و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی ۱۸۷هزار و ۶۸۰ میلیون تسهیلات دریافت کرده اند.همچنین ۵۵ هزار و ۵۲۰ میلیون ریال هم به عزیزان تحت پوشش بنیاد شهید تسهیلات پرداخت شده است.

امین بیدختی با اشاره به وظایف و تکالیف اجتماعی بانک گفت: طی این بازه ۱۷۶مورد تسهیلات فرزندآوری به مبلغ ۷۷ هزار ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است. همچنین ۶۵هزار ۵۰۰میلیون ریال وام ازدواج توسط شعب استان پرداخت شده است.

مدیرشعب استان خراسان رضوی در بخشی از این گزارش با اشاره به صدور ضمانت نامه در شعب استان گفت: مجموعا ۲میلیون و ۲۳ هزار ۹۴۸ میلیون ریال ضمانت نامه توسط استان صادر شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا