بانک و بیمه

تصمیم روسیه، یورو را به زیر ۹۹ سنت کاهش داد

روسیه روز شنبه ضرب الاجل برای از سرگیری پمپاژ گاز از طریق خط لوله نورد استریم را به دلیل نشت نفت در یک توربین لغو کرد. این تصمیم، همزمان با اعلام وزرای دارایی گروه هفت مبنی بر تعیین سقف قیمت نفت روسیه بود.


 به گزارش آرمان اقتصادی از سی ان بی سی عربی؛ نرخ دلار دوشنبه ۵ سپتامبر در برابر ارزهای اصلی به بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته رسید. پس از توقف عرضه گاز روسیه از طریق خط لوله اصلی به اروپا که نگرانی‌ها را در مورد قیمت انرژی و رشد افزایش داد، پوند و یورو بزرگترین بازنده بودند.

یورو و استرلینگ

نرخ یورو در معاملات اولیه آسیا به ۰.۹۸۸ دلار رسید که کمتر از پایین‌ترین سطح ماه گذشته ۰.۹۹۰۰۵ دلار است. هر پوند انگلیس در ۱.۱۴۵۸ دلار معامله شد که پایین‌ترین سطح خود در دو سال و نیم گذشته است

روسیه روز شنبه ضرب الاجل برای از سرگیری پمپاژ گاز از طریق خط لوله نورد استریم را به دلیل نشت نفت در یک توربین لغو کرد. این تصمیم، همزمان با اعلام وزرای دارایی گروه هفت مبنی بر تعیین سقف قیمت نفت روسیه بود.

به همین ترتیب، نگرانی‌ها در مورد افزایش هزینه‌های انرژی، پوند استرلینگ را پایین آورد. لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا در ابتدای هفته گفت که اگر نخست وزیر بعدی بریتانیا شود، اقدامات فوری برای مقابله با افزایش هزینه انرژی و افزایش عرضه انرژی را آغاز خواهد کرد.

ین ژاپن

قیمت ین به ۱۴۰.۳۲ در هر دلار رسید که با پایین‌ترین سطح خود در ۲۴ سال گذشته مواجه شد. دلار استرالیا حساس به ریسک ۰.۴ درصد سقوط کرد و به پایین ‌ترین سطح هفت هفته اخیر یعنی ۰.۶۷۸۲ دلار رسید.

شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح خود رسید است.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا