امور زیربناییتعاون و اشتغال

منع همکاری اداری با انجمن صنفی کارگران ساختمانی دو منطقه تهران

یک مقام مسئول جامعه کارگری از نامه نگاری کانون انجمن‌های صنفی کارگری ساختمانی تهران با تامین اجتماعی و فنی و حرفه ای برای منع همکاری اداری با انجمن کارگران ساختمانی مناطق ۱۷ و۱۹تهران خبرداد.

محمد علیپور در گفت و گو با آرمان اقتصادی، با انتقاد از کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران گفت: براساس ماده ۱۳۱ قانون کار و مطابق تبصره یک ماده ۱۵ قوانین و مقررات تشکلات کارگری و کارفرمایی، چنانچه دریک حوزه جغرافیایی یا در سطح یک حرفه یا صنعت انجمن صنفی کارگری تاسیس شده باشد، تشکیل «انجمن صنفی کارگری» دیگری، مشروط بر حصول نصاب لازم مجاز است و نمایندگی اعضا در حوزه یا نوع فعالیت را برعهده خواهد داشت.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی مناطق ۱۷ و ۱۹ تهران ادامه داد: هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران با خارج شدن از حیطه  وظایف تعریف شده قانونی، با ارائه اطلاعات نادرست به مسئولان در وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی سبب ایجاد مشکلاتی برای فعالیت انجمن صنفی کارگران ساختمانی مناطق ۱۷ و ۱۹ شهر تهران شده است.

وی ادامه داد: هیأت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی طی نامه نگاری با شعب تامین اجتماعی غرب شهر تهران و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای تهران خواستار عدم همکاری با انجمن صنفی کارگران ساختمانی مناطق ۱۷ و ۱۹ تهران شده است.

علیپور رفتار اعضای هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی تهران را برخلاف وظایف قانونی این نهاد صنفی کارگری برشمرد و از اداره کل  تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان تهران خواست با مداخله دراین خصوص به این مسئله رسیدگی کند.

نماینده کارگران درهیات حل اختلاف اداره کل کاراستان تهران ، مرجع قانونی صدورگواهینامه فعالیت انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی را ادارات کار دانست و از شعب تامین اجتماعی خواست نسبت به روند همکاری با این انجمنهای صنفی کارگری فقط  ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مرجع قانونی بدانند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی مناطق ۱۷ و ۱۹ شهرتهران با عنوان اینکه درصورت ادامه رفتار نامناسب رییس و هیات مدیره کانون تشکلات کارگری ساختمانی تهران نسبت به تشکل متبوع خود، در مراجع قانونی و قضائی اقامه دعوی خواهد کرد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا