امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ضرورت صادرات محور کردن انگور ملکان و کشمش استحصالی

ملکان- نماینده مردم ملکان در مجلس با اشاره به توجه به بازاریابی و صادرات کشمش شهرستان ملکان، بر ضرورت صادرات محور کردن انگور ملکان و کشمش استحصالی تاکید کرد.

علی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر از نبود کارخانجات مرتبط با انگور و کشمش و صنایع تبدیلی و تکمیلی و جانبی آن و نرخ بالای بیکاری در شهرستان ملکان انتقاد کرد و دخالت دلالان در بازار کشمش را معضلی در سد راه تعیین قیمت واقعی کشمش عنوان کرد.

همچنین بخوانید

موسوی کشاورزان را خیران واقعی تلقی کرد که در برخی مواقع علی رغم ضرر و زیان از تولید دست بر نمی‌دارند و همچنان به روند تولید و تأمین امنیت غذایی ادامه می‌دهند.

وی قول مساعد داد تا مشکل صادر کنندگان را رفع کند و در ادامه به معافیت مالیاتی برای حمایت از صادرکنندگان در مناطق کم برخوردار و محروم اشاره کرد.

ضرورت تشکیل نمایندگی اتاق بازرگانی در شهرستان ملکان، لزوم صادرات محور کردن محصول انگور و کشمش استحصالی، ضرورت ارتقای کیفیت در کشمش و حذف کامل باقی مانده سموم احتمالی، اهمیت موضوع تحولات ارزی در تعیین قیمت کشمش، اجرای کشاورزی قراردادی و اثر گذاری آن بر کیفیت کشمش، اهمیت ضرورت حذف دلالان در بازار محصول کشمش، طرح مشکل تعهد ارزی از سوی این نماینده مجلس مورد تاکید قرار گرفت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا