بانکبانک و بیمه

برگزاری جلسه مدیران دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون به میزبانی بانک توسعه تعاون البرز

جلسه مدیران دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز به میزبانی بانک توسعه تعاون در محل سالن جلسات مدیریت شعب استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی استان البرز جلسه مدیران دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز به مناسبت هفته تعاون و بررسی وضعیت عملکرد دستگاهها در خصوص تعاونی ها و مشکلات آنها با حضور غیاثی مدیریت شعب استان، دارایی مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز ،عباسی نماینده مردم کرج، مختاری رئیس اتاق تعاون و با حضور سایر مدیران دستگاههای زیرمجموعه در مجل سالن جلسات مدیریت شعب بانک توسعه تعاون برگزار شد.

همچنین بخوانید

در ابتدای جلسه غیاثی مطالبی را پیرامون عملکردبانک در زمینه های مختلف بالاخص پرداخت تسهیلات حمایتی و اشتغالزا به معرفی شدگان سازمان ها و ارگان های حمایتی و متولی اشتغال زایی ارائه و اظهار کرد: بانک توسعه تعاون در زمینه پرداخت تسهیلات حمایتی بالاخص تسهیلات ازدواج، مشاغل خانگی و … اهتمام ویژه ای داشته و بر مبنای آمار عملکرد مطلوبی را ثبت کرده است.

وی با اشاره به وظابف بانک به عنوان تنها بانک تخصصی حوزه تعاون اظهار داشت: مجموعه مدیریت بانک با جدیت پیگیر درخواستها و مشکلات تعاونی ها بالاخص تعاونی های تولیدی هستند ولی متاسفانه با توجه به تخطی بانک های خصوصی از بخشنامه های بانک مرکزی در خصوص سود سپرده مشتریان، عملا جذب منابع بسیار دشوار شده که به تبع آن قیمت تمام شده پول نیز بسیار افزایش می یابد که این مهم تاثیر بسزایی در کاهش عملکرد تسهیلاتی و حمایتی بانک خواهد داشت که باید چاره ای اندیشیده شده و حمایت صورت پذیرد.

در ادامه دارایی مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز با اشاره به عملکرد بانک در زمینه تعاونی ها گفت: کاملا مشخص است که بانک توسعه تعاون از نهایت ظرفیت خود در حمایت از تعاونی ها استفاده نموده و حال ما باید بررسی کنیم که چرا به هدف ترسیم شده در این خصوص نرسیده ایم و چرا حال تعاونی های ما خوب نیست؟

عباسی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد: بر اساس برنامه ها باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور بر مبنای تعاونی ها شکل بگیرد و در این زمینه دولتها باید اهداف خود را مشخص کنندتا فرق دولتها در این زمینه مشخص شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حمایت مسوولان و نهادهای اجرایی استان از تعاونی ها گفت: در استان باید هدفگذاری صورت پذیرد و اصل کار و هدف نهایی مشخص شود تا مجلس نیز بتواند با تمام قدرت حمایت کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا