امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

شُکرانه برداشت خرما در نخلستان‌های اهواز برگزار می‌شود

اهواز – مراسم شکرانه برداشت خرما و ارائه محصولات خرمایی در روستای گردشگری مگطوع از توابع بخش اسماعیلیه‌ اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، یکی از اهداف این مراسم معرفی ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی منطقه و ارائه محصولات با کیفیت و تعامل و ارتباط مستقیم تولید کننده و مصرف کننده و حذف واسطه‌ها است.

مراسم شکرانه خرما با حضور غرفه‌های متنوع از محصولات خرما از جمله کارگاهِ تولیدِ چای از هسته خرما، تولید معسل نوعی خوراکی محلی، ارائه «آب لگاح» یا همان طارونه از نوشیدنی‌های به عمل آمده از نخل، ارائه صنایع دستی و معرفی ادوات مربوط به برداشت خرما همراه است.

آنچه که برای نخلداران مهم به شمار می‌آید برگزاری شکرانه محصولات خرما با استقبال زیاد از میهمانان در این ایام اربعین که حرکت مشایه (پیاده‌روی) به سمت مرقد امام حسین علیه السلام است و باتوجه به اینکه جاده قدیم اهواز – خرمشهر محل گذر زائران است، خدمت رسانی به این عاشقان امری واجب برای اهالی روستاهای بخش اسماعیلیه به حساب می‌آید.

تمامی محصولاتی که در این مراسم ارائه می‌شوند زیر نظر کمیته نظارت است و محصولی که قیمت آن مشخص نشود در غرفه‌ها ارائه نمی‌شود. رضایت مشتری رمز موفقیت همه نخلداران و دست اندرکاران این رویداد فرهنگی است.

این مراسم که با هدف جذب مخاطب از سراسر استان برای خرید خرما و محصولات خرمایی به منظور ایجاد بسترهای گردشگری برگزار می‌شود که با حمایت بخشدار اسماعیلیه و همراهی اداره میراث فرهنگی اهواز اجرا می‌شود.

مراسم شکرانه برداشت خرما روز پنج شنبه ۱۷ شهریورماه جاری از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۰ همان روز در روستای مگطوع از توابع بخش اسماعیلیه اهواز برگزار می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا