امور زیربناییتعاون و اشتغال

افراد بدون شغل و بیکار در روستاهای خراسان رضوی شناسایی می‌شوند

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: شناسایی افراد بدون شغل و بیکار در روستاهای خراسان رضوی و اعلام فهرست آنان توسط ۲ هزار و ۶۰۰ دهیار در این استان انجام می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، یعقوبعلی نظری ظهر سه شنبه در دیدار با معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: اگر مشکل اشتغال در روستاها حل شود، در مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستا نیز نقش پر رنگی خواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: حوزه اشتغال یکی از موضوعات جدی فعالیت‌ها در استان خراسان رضوی است که در این راستا شکل گیری قرارگاه اشتغال با حضور مسؤولان ذیربط استانی برای تصمیم‌گیری دقیق و اجرایی، تا رسیدن به حل این مشکل ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: آمار اعلام شده برای ایجاد اشتغال در سامانه‌ها نیز بر اساس تجربه سالهای گذشته بوده است، حال آنکه عدد قابل دستیابی می‌تواند بیشتر از آن باشد.

نظری با اشاره به تفاوت آماری اعلام شده از سوی سامانه‌های دستگاه‌های مختلف بیان کرد: برای کار عملیاتی نیاز به آمار صحیح وجود دارد و باید سیستم ارزیابی و کنترل برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی، اصلاح و یکپارچه شود.

استاندار خراسان رضوی مشارکت بانک‌ها در فراهم کردن تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال، بر اساس همکاری مضاعف بین دستگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: فراهم‌آوردن تسهیلات برای ایجاد اشتغال باید صورت گیرد و نباید بر اساس برخی مشکلات واهی در گره‌گشایی از کار مردم اهمال کرد.

ایجاد تعهد ۳۴ هزار فرصت شغلی در استان خراسان رضوی

در ادامه این دیدار مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی ها ایجاد تعهد ۳۴ هزار فرصت شغلی در استان خراسان رضوی صورت گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: ایجاد اشتغال برای کل کشور ۵۰۰ هزار شغل پیش‌بینی شده که تاکنون ۲۱ درصد آن محقق شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا