بانکبانک و بیمه

کارشناسان بازاریابی با برنامه‌ریزی و خلاقیت می‌توانند بر محدودیت‌ها غلبه کنند

سرپرست بانک توسعه تعاون با بیان اینکه کارشناسان بازاریابی نیروهای خط مقدم در رقابت با سایر بانک‌ها در جذب منابع هستند، گفت: جذب منابع مهم‌ترین شاخص برای ارزیابی عملکرد بانک‌ها است.

محمد شیخ حسینی، سرپرست بانک توسعه تعاون با حضور در کارگاه آموزشی کارشناسان بازاریابی شعب استان‌ها در مرکز آموزش اظهار کرد: منابع مانند جریان خون در کالبد بانک است و باید به صورت مستمر جریان داشته باشد که اگر قطع شود حیات بانک به خطر می‌افتد.
وی با بیان اینکه به محدودیت‌های بازاریابی در حوزه ساختار و امکانات واقف است، اعلام کرد: کارشناسان بازاریابی با برنامه‌ریزی و خلاقیت می‌توانند بر محدویت‌های موجود غلبه کنند.
سرپرست بانک توسعه تعاون با بیان اینکه ما حدود ۲ درصد نیروی انسانی، امکانات و شعبه در این بانک متمرکز است، گفت: سهم‌مان از منابع بانکی حدود یک‌درصد است که باید بتوانیم بین منابع و مصارف تعادل ایجاد کنیم.
شیخ حسینی در بخشی از سخنان خود با تحلیلی از وضعیت نظام بانکی بیان کرد: طی سال‌های اخیر با تورم فزاینده روبرو بودیم که همین امر در برخی موارد قیمت مواد اولیه را ۱۰ برابر افزایش داده است و از سوی دیگر تولیدکنندگان برای خرید مواد اولیه در بعضی مواقع باید پیش‌پرداخت نیز بدهند این شرایط موجب شده است که میزان تقاضا برای دریافت تسهیلات افزایش یابد.
از سوی دیگر تسهیلات تکلیفی که از سوی دولت و مجلس بر روی دوش نظام بانکی گذاشته شده در بعضی موارد حدود ۱۰برابر افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در ۵،۴ سال گذشته نرخ سود تسهیلات ۱۸ درصد ثابت بوده است، گفت: تثبیت نرخ سود موجب عطش فراوان برای دریافت تسهیلات شده است.
وی گفت: ما در بانک توسعه تعاون باور داریم که نیروی انسانی مزیت رقابتی ما محسوب می شود. با تکیه بر توان و تخصص کارشناسان بازاریابی می‌توانیم در این رقابت نابرابر سربلند بیرون بیاییم.
سرپرست بانک توسعه تعاون بیان کرد: برای افزایش توان رقابت تسهیلات جدیدی در موضوع ال‌سی، ضمانت‌نامه و ضریب‌برابری ایجاد کرده‌ایم تا بتوان به جذب منابع بیشتری پرداخت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا