امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

صادرات دام زنده به خارج از کشور/ ۱۰۰هزار سفارش صادرات دام ثبت شد

گرمسار- وزیر جهاد کشاورزی از صادرات دام زنده به خارج از کشور خبر داد و گفت: ممنوعیتی در قبال صادرات دام و فرآورده‌های دامی و گوشتی وجود ندارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد جواد ساداتی نژاد بعد از ظهر پنجشنبه در خاتمه سفر یک روزه خود به گرمسار و در جمع خبرنگاران در محل سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار، درباره آخرین وضعیت صادرات دام کشور، بیان کرد: طی روزهای آتی نخستین محموله صادراتی دام کشور، راهی خواهد شد.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰۰ هزار سفارش صادرات دام زنده در استان‌های کشور ثبت شده است، تاکید کرد: برای کاهش بروکراسی صادرات به استان‌ها واگذار شده تا خودشان تصمیم بگیرند که چطور و به چ میزبانی دام را صادر کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ممنوعیتی در صادرات فرآورده‌های دامی و طیور نداریم، تاکید کرد: برای حذف امضاهای طلایی و تسهیل شرایط در صادرات دام، تمام امور مرتبط به صادرات از جمله ثبت سفارش به استان‌ها واگذار شده است.

ساداتی نژاد همچنین با اشاره به خرید تضمینی گندم و حمایت‌هایی که از کشاورزان و دامداران شده است، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به علاوه یک هزار و ۵۰۰ تومان یارانه کشت تعیین شد که بسیار بالاتر از سال قبل بود و هدف ما نیز از این افزایش ایجاد رغبت بین تولید کنندگان برای فروش تضمینی گندم‌ها بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا