بانک و بیمهطلا و ارز

یورو در یک سال ۱۵ درصد رشد داشت

میزان افزایش قیمت سکه طرح جدید در یک سال منتهی به مرداد ماه ۹.۶ درصد بوده که با توجه به تورم ۱۰ درصدی مرداد ماه، سرمایه‌گذاری در این بخش به هیچ وجه صرفه اقتصادی نداشته است.

در مرداد ماه ۱۳۹۶ متوسط قیمت فروش سکه طرح قدیم به یک میلیون و ۱۸۵ هزار و ۱۰۰ تومان و با طرح جدید به یک میلیون و ۲۱۷ هزار تومان رسـید کـه در مقایسـه بـا مـاه قبـل به ترتیب ۰.۴ درصد و ۰.۳ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۵ به ترتیب ۶.۹ درصد و ۹.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از فارس، در پنج ماه اول سال ۱۳۹۶ متوسط قیمت فروش یک طرح قدیم یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان و طرح جدید یک میلیون و ۲۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بـود کـه نسـبت بـه دوره مشـابه سال ۱۳۹۵ به ترتیب ۱۲.۴ درصد و ۱۴.۹ درصد افزایش یافته است.

* رشد قیمت ۷.۷ درصدی دلار و ۱۵.۱ درصدی یورو در سال منتهی به مرداد ۹۶

در مرداد ماه ۱۳۹۶ متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا در بازار آزاد شهر تهران به ترتیب ۳۸۱۱.۵ تومان و یک یورو ۴۵۴۷.۵ تومان بود که نسبت به ماه قبل دلار و یورو بـه ترتیب ۰.۹ درصـد و ۳.۹ درصد افزایش و در مقایسه با ماه مشابه سال ۱۳۹۵ به ترتیب ۷.۷ درصد و ۱۵.۱ درصـد افزایش داشته است.

در پنج ماه اول سال ۱۳۹۶ متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا در بازار آزاد شهر تهران به ترتیب ۳۷۷۲.۵ تومان و یک یورو ۴۲۹۴.۶ ریال بـود کـه نسبت بـه دوره مشـابه سال قبل دلار ۸ درصد و یورو ۹.۱ درصد افزایش داشته است.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا