بانک و بیمهطلا و ارز

بیشترین کاهش ماهانه قیمت طلا رقم خورد

قیمت طلا در معاملات امروز بیش از ۶ دلار کاهش یافت و با ۱۲۷۳.۵۲ دلار کمترین قیمت ۷ هفته گذشته را ثبت کرد؛ این در حالی است که این فلز گران‌بها طی یک ماه گذشته ۵۰.۷۰ دلار کاهش ارزش داشته است.

به گزارش رویترز، قیمت طلا امروز با تقویت ارزش دلار و اوراق قرضه به دنبال تقویت انتظارات برای افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه دسامبر به کمترین رقم ۷ هفته گذشته رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۶.۲۳ دلار کاهش ۱۲۷۳.۵۲ دلار معامله شد. قیمت طلا در ساعات اولیه معاملات به پایین‌ترین رقم از نیمه ماه آگوست برابر با ۱۲۷۳.۳۵ دلار رسید.

قیمت طلا طی یک ماه گذشته ۵۰.۷۰ دلار و طی یک سال گذشته ۴۲.۲۰ دلار کاهش یافته است.

هرچند طلا به مدد تنش‌های ژئوپلتیکی توانسته است در سه‌ماهه گذشته افزایش ۳ درصدی را ثبت کند اما بیشترین کاهش ماهانه در سال ۲۰۱۷ را تاکنون در ماه سپتامبر ثبت کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز یک‌شنبه یک روز پس از اینکه وزیر امور خارجه‌اش گفت که راه‌های ارتباط با کره شمالی هنوز باز است، چشم‌انداز مذاکره با کره شمالی را مختومه کرد.

ارزش دلار در برابر ین افزایش یافت و در برابر یورو و دیگر ارزهای اصلی تقویت شد و ارزش سهام‌های آسیایی درحالی‌که سرمایه‌گذاران رای‌گیری استقلال کاتالونیا اسپانیا را رصد می‌کنند، بالا رفت.

دلار علی‌رغم آمار تورمی ماه آگوست روز جمعه، بهترین هفته عملکردی خود طی سال ۲۰۱۷ را ثبت کرد. افزایش ارزش دلار تاحدی به علت انتظار برای بالا رفتن دوباره نرخ بهره آمریکا در ماه دسامبر عنوان شده است.

وانگ تو، تحلیلگر فنی رویترز گفت از آنجایی که طلا سطح حمایتی ۱۲۷۷ را رد کرده، ممکن است به محدوده قیمتی ۱۲۶۱ تا ۱۲۶۷ دلار سقوط کند.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا