صنعت، معدن، تجارت

۱۰ درصد زنجیره ارزی با فعالیت‌های صنایع پتروشیمی تأمین شده است

قائم مقام وزیر صمت گفت: تاکنون متأسفانه تنها ۱۰ درصد زنجیره ارزی با فعالیت‌های صنایع پتروشیمی تأمین شده که باید این میزان افزایش یابد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، سعید عمرانی، معاون قضائی دادستان کل کشور در حاشیه مراسم راه اندازی مجدد دو شرکت تولیدکننده ماسک، اظهار کرد: امروز حمایت از تولید از واجب‌ترین اقدامات است.

وی افزود: امروز نمایندگانی از سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه حضور دارند و ما مشکلات و موانعی را که پیش روی این شرکت و واحدهای مشابه است را طبق وظیفه شرعی و قانونی بررسی کردیم.

معاون قضائی دادستان کل کشور با تاکید بر ضرورت احیای واحدهای تولیدی راهبردی راکد در کشور، حمایت از تولید را در دستور کار جدی دستگاه قضا دانست و گفت: برخی شرکت‌های دانش بنیان، نیازهای آینده کشور را برطرف می‌کنند.

همچنین محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت گفت: یکی از مزیت‌های کشور فعالیت صنایع پتروشیمی است که تاکنون متأسفانه تنها ۱۰ درصد زنجیره ارزی با فعالیت‌های این صنایع تأمین شده که باید این میزان افزایش یابد.

وی با اشاره به مشکلات مشابه پیش روی واحدهای تولیدی پتروشیمی گفت: ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت پشتیبانی جدی از صنایع پتروشیمی خواهیم داشت.

مفتح افزود: برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در مورد کاهش خام فروشی مواد اولیه به کشورهای دیگر و خودکفایی و تولید محصولات مورد نیاز کشور، پتروشیمی‌ها یکی از صنایع مهم به شمار می‌روند که نقش مهمی در اجرای این فرمان دارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا