امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ایجاد پایانه صادراتی در آستارا در دستور کار است

آستارا- رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به نامناسب بودن وضعیت مرکز قرنطینه نباتات در مرز آستارا گفت: ایجاد پایانه صادراتی در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاهپور علایی مقدم پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز قرنطینه نباتات مرز زمینی آستارا اظهار داشت: کمک به حفظ نباتات از دست عوامل زیان‌رسان به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان حفظ نباتات کشور از اولویت‌ها می‌باشد.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به وضعیت کنونی مرکز قرنطینه نباتی در مرز زمینی شهرستان آستارا گفت: وضعیت فیزیکی، نیروی انسانی و بسترهای لازم فناوری در این واحد راضی کننده نبود و بایستی در اسرع وقت اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این سفر و بازدید به دستور و تاکید وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفته است، تصریح کرد: دولت توجه ویژه ای به حوزه ترانزیت و صادرات به کشورهای منطقه دارد که یکی از این پیگیری‌ها فعال سازی کریدور شمال جنوب است.

علایی مقدم با اشاره به ایجاد تحول اساسی در منطقه توسط ایران در صورت فعال شدن کریدور شمال- جنوب افزود: در صورت راه اندازی این کریدور که در دستور کار دولت قرار گرفته است تحول عمده‌ای در حوزه اقتصادی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل دریایی به کشورهای حاشیه خزر به دیپلماسی بیشتری نیاز داریم، افزود: با صحبت‌هایی که با مسئولین عالی داشته‌ایم، مرکز پایانه صادراتی منظم و استاندارد در شهرستان آستارا ایجاد می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا