صنعت، معدن، تجارت

سیاست‌های مقررات‌زدایی هنوز به نتیجه نرسیده است

رئیس اتاق ایران گفت: وزارت اقتصاد سیاست‌های مقررات‌زدایی خوبی را شروع کرده اما هنوز نتیجه این سیاست‌ها را در دستگاه‌ها ندیده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامحسین شافعی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: وزارت اقتصاد در حوزه مقررات زدایی کارهای خوبی را شروع کرده اما هنوز نتایج عملیاتی را در دستگاه‌ها شاهد نبوده‌ایم.

همچنین بخوانید

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: ۳ اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون مجموعه اقتصاد بخش خصوصی را در بر می‌گیرد؛ از ۸ سال پیش دبیرخانه مشترکی در جهت هماهنگی با یکدیگر تشکیل شد که نتایج مطلوبی را داشته است که برای قوای سه‌گانه هم نتایج خوبی داشت زیرا در اقتصاد کلان و خرد این ۳ اتاق با هماهنگی نظرات خود را به قوای سه‌گانه ارائه کردند و از سرگردانی نجات دادند.

وی ادامه داد: شورای راهبری بهبود محیط کسب و کار نیز در اتاق بازرگانی با حضور این ۳ اتاق تشکیل شد. اگر وابستگی این نهاد در شورای گفت‌و گو تثبیت شود یک تحول اساسی ایجاد می‌شود و اثرگذاری قابل توجهی در اقتصاد کشور خواهد داشت؛ مخصوصاً اینکه در مجموعه تولید و توزیع یک هماهنگی خوبی در حال ایجاد است.

شافعی به ارتباط با قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: تا چند سال پیش با قوه قضائیه در مسائل اقتصادی هیچ قرابتی نداشتیم اما در حال حاضر در صف اول حل مشکلات اقتصادی در اغلب استان‌ها هستند.

وی گفت: مفاهمه و گفت‌وگو با سازمان امور مالیاتی نیز در حال عمیق شدن است که این ارتباط نتیجه خوبی خواهد داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا