بانک و بیمه

آغاز دوره آموزشی متخصصان بین‌المللی بهره‌وری

نخستین دوره آموزشی متخصصان بین‌المللی بهره‌وری در ایران از امروز در سازمان ملی بهره‌وری آغاز به کار کرد.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، میرسامان پیشوائی در نشست آغازین این دوره آموزشی با اشاره به رویکرد سازمان ملی بهره‌وری ایران در زمینه آموزش و ترویج فرهنگ بهره‌وری در کشور گفت: یکی از اهداف سازمان، توسعه شبکه ملی بهره‌وری به منظور تحقق حرکت ملی بهره‌وری در کشور است. از همین‌رو، از سال گذشته، این مسئله را با جدیت دنبال می‌کنیم. چنین حرکتی باید از خانواده‌ها شروع شود و به مدارس، اجتماع، کسب و کارها، بخش خصوصی، بخش تعاونی و… گسترش یابد.

وی با بیان اینکه ما در حوزه شبکه‌سازی، ضمن اینکه علاقمند به توسعه شبکه ملی بهره‌وری و جذب افراد بیشتر از اقشار مختلف مردم هستیم، اظهار داشت: دو وظیفه توانمندسازی و تضمین صلاحیت حرفه‌ای در اکوسیستم بهره‌وری را به عهده داریم؛ به این معنا که افراد حاضر در این شبکه، به تدریج توانمندتر از گذشته شوند و مشخص شود که بر اساس این توانمندی و شایستگی، چه کسی و در چه موقعیتی، قابلیت ایفا کردن چه نقشی را دارد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، شکل‌دهی و رونق‌دهی اقتصاد بهره‌وری را از دیگر اهداف این سازمان دانست و تصریح کرد: «بازار بهره‌وری» به این معنی است که اقشاری متقاضی بهره‌وری و اقشاری نیز قابلیت عرضه آن را داشته باشند. انطباق بین این عرضه و تقاضا، مطلوب‌ترین چیزی است که در بازار بهره‌وری می‌تواند روی دهد که در نتیجه آن، گردش مالی‌ هم در کشور شکل خواهد گرفت. البته سازمان ملی بهره‌وری ایران تنظیم‌گر بازار بهره‌وری است؛ نه متصدی و اجراکننده آن.  

پیشوائی درباره اولین دوره صلاحیت‌سنجی بین‌المللی مشاوران بهره‌وری خاطرنشان کرد: این دوره یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های سازمان است و ما می‌کوشیم در بازار بهره‌وری، تضمین صلاحیت حرفه‌ای داشته باشیم. البته سازمان این کار را از گذشته برای مشاوران حقوقی انجام داده است اما دوره اخیر، تأکید بر افراد و مشاوران حقیقی دارد و اهداف بهره‌وری را بهتر تامین می‌کند؛ چراکه مشتری باید با اعتباری واقعی و نه اعتباری پوشالی و یا تاریخی و متعلق به گذشته روبرو باشد؛ لذا این پروژه برای ما بسیار مهم است و در آن سعی کرده‌ایم نقش‌آفرینی بین‌المللی سازمان را افزایش دهیم. چند اقدام ویژه در این زمینه انجام گرفته است؛ از جمله، پروژه «ICB» که در نتیجه آن، ایران مرجع صدور گواهینامه بین‌المللی از طرف APO خواهد شد.

وی با اشاره به دشواری روند طی شده برای استقرار این مرجعیت برای سازمان ملی بهره‌وری ایران به دلیل و وجود موانع گوناگون و شرایط تحریم ابراز داشت: این دوره اکنون به صورت پایلوت اجرا می شود و اخذ مجوز آن نیز پس از طی فرایندی طولانی رقم خورده است. با برگزاری اولین دوره و بررسی نتایج و تأیید آن توسط APO سازمان ملی بهره‌وری ایران گواهینامه دائمی صلاحیت‌سنجی متخصصان بین‌المللی بهره‌وری را دریافت خواهد کرد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران همچنین با تأکید بر توانمندی دانشی ایران، معرفی و سخنرانی دانشمندان ایرانی در جلسات APO را گام دوم این سازمان برای گسترش فعالیت‌های بین‌المللی برشمرد.

پیشوائی با بیان اینکه سازمان ملی بهره‌وری ایران از طرف هیأت دولت مکلف به آموزش بهره‌وری در استان‌ها و دستگاه‌های ملی و توابع آن شده است، انجام این حجم از آموزش را خارج از توان این سازمان دانست و با تاکید بر نقش نظارتی سازمان در این زمینه، خواستار بهره‌گیری از مشاوران تأیید صلاحیت شده توسط سازمان ملی بهره وری ایران در حوزه آموزش شد.

در ادامه این نشست، نفیسه مسیبی، مدیر امور مشاوره و اعتبارسنجی جوایز سازمان ملی بهره‌وری، ضمن معرفی نظام اعتباربخشی سازمان بهره‌وری آسیایی، به توضیح و تشریح سطوح سه‌گانه گواهینامه‌های متخصصان بهره‌وری، نقشه‌راه و همچنین برنامه دوره آموزشی بین‌المللی متخصصان بهره‌وری که طی چهار روز توسط سازمان ملی بهره‌وری ایران برگزار می شود پرداخت.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا