بانکبانک و بیمه

پیش بینی روند کاهشی قیمت ارز پس از اربعین

معاملات بازار ارز در آخرین روز هفته روند با ثباتی داشته است. این در حالی است که در هفته‌های اخیر عرضه مناسب ارز در بازار توافقی، باعث شده تا تقاضای کاذب و هیجانی از بازار خارج شود.

کامران سلطانی زاده دبیر کانون صرافان در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اینکه امروز قیمت دلار و یورو توافقی در کانال ۳۰ هزار تومان ارزش گذاری شد اظهار داشت: قیمت‌های کنونی بازار نسبت به شروع معاملات صبح امروز، به طور نسبی کاهشی است.  

وی افزود: با توجه به پایان هفته و پاسخ مناسب صرافی‌ها به نیاز متقاضیان ارز در هفته اخیر، پیش بینی می‌شود پس از تعطیلات پیش رو و در هفته آینده به دلیل کاهش تقاضای ارز، قیمت‌ها در بازار ارز با تعدیل کاهشی همراه شود.

همچنین بخوانید

سلطانی زاده با اشاره به صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود یک میلیارد دلار به شکل اسکناس ارزی در بازار متشکل ارزی و بازار توافقی معامله ارز صورت گرفته است، تاکید کرد: عرضه ارز در این مدت قابل توجه بوده و در نتیجه رفتار بازار به گونه‌ای است که آمار ارائه شده توسط رئیس کل بانک مرکزی تاثیر کاهشی بر قیمت‌ها داشته و خواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به سیاست‌های ارزی بانک مرکزی در راستای توسعه و تعمیق بازار متشکل ارزی و همچنین رونق بازار توافقی، شاهد عرضه مناسب ارز در صرافی‌های مجاز سراسر کشور هستیم که این روند باعث خروج دلالان از شبکه غیررسمی ارز و تعدیل واقعی قیمت ارز شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا