صنعت، معدن، تجارت

انتخابات ۱۳۲۳ اتحادیه صنفی از ۱۶۲۰ اتحادیه، امسال برگزار شد

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت گفت: از مجموع هزار و ۶۲۰ اتحادیه که در ابتدای امسال انتخابات آنها معوق شده بود، تا روز سه‌شنبه هزار و ۳۲۳ انتخابات برگزار شده است که در نوع خود بی‌نظیر است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا شاه‌میرزایی اظهار کرد: در دو سال کرونا، انتخابات‌های اصناف عقب مانده بود؛ همچنین به دلیل تغییر قانون مجلس در سال ۱۳۹۲، الزام قانونی وجود دارد که از انتخاب اعضایی که بیش از دو دوره متوالی یا چهار دوره عضو هیئت مدیره اتحادیه یا هیئت رئیسه اتاق بوده‌اند محروم هستیم. متأسفانه در سال‌های قبل تفسیرهای مختلفی از این قانون شده بود.

همچنین بخوانید

وی گفت: ولی در دولت سیزدهم، ضمن پایان یافتن بحران کرونا، بررسی‌های دقیق حقوقی توسط بخش‌های حقوقی وزارت صمت و کمیسیون‌های ذی ربط مجلس انجام شد و پس از ایجاد هماهنگی‌های لازم، از ابتدای امسال برگزاری انتخابات سرعت گرفت.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تقدیر از کار بزرگی که با همکاری مدیران استانی وزارتخانه و بزرگان بازار و اصناف کشور انجام گرفت افزود: این حجم انتخابات و تغییرات در هیئت مدیره‌های اتحادیه‌ها که ناشی از انباشتگی به دلیل کرونا و قانون جدید مجلس است، کار بزرگی بود که جز با همدلی و تلاش جهادی قابل انجام نبود و بزرگان اصناف، بار دیگر نشان دادند که حتی در زمانی که قانون مانع حضور آنها در هیأت مدیره می‌شود، دست از ایفای مسئولیت ملی و اجتماعی خود برنمی دارند و بدون چشم داشت به عناوین، برای گرم نگه داشتن تنور انتخابات و کمک به دولت تلاش می‌کنند.

وی با اظهار اینکه از این تعداد انتخابات، حدود دو سوم، در دو ماه اخیر انجام شده است گفت: به وعده‌ای که داده بودیم عمل کردیم و برای انتخابات اتاق‌های شهرستان‌ها آماده هستیم.

شاه‌میرزایی با اشاره به اینکه از مجموع ۳۹۳ اتاق شهرستان‌ها، ۸۳ اتاق در دوره قانونی خود هستند، گفت: از ۳۱۰ اتاق که لازم است انتخابات آنها برگزار شود، انتخابات حدود ۲۰۰ اتاق همزمان در تاریخ ۲۸ شهریور ماه طبق قرار قبلی و با حضور نزدیک به ۳ هزار نامزد دارای شرایط انجام خواهد شد و مابقی اتاق‌ها نیز به زودی برگزار خواهند شد.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت ضمن تأکید بر اینکه پیشکسوتان و بزرگان اصناف که مشمول محدودیت‌های قانونی اخیر مجلس شده اند، سرمایه‌های بزرگ کشور هستند گفت: از تمام ظرفیت‌های قانونی برای بهره مندی از تجربه این اعضا در قالب ساختارهای صنفی جدید که در حال طراحی هستیم استفاده خواهد شد و دولت به تجربه این فعالان اقتصادی نیاز فراوان دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا