انرژی

آبرسانی به ۱۵۰۰ روستای خوزستان در یک سال اخیر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ۱۵۰۰ روستای خوزستان در مدت زمان یک ساله دولت سیزدهم آب‌رسانی شده است.

محمدرضا کرمی نژاد امروز، ۲۷ شهریورماه در مراسم بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستاهای صیدون باغملک، اظهار کرد: توجه و عزم دولت سیزدهم در آبرسانی به مناطق محروم در مقایسه با دولت‌های گذشته بی سابقه بوده است، به نحوی که در خوزستان با نگاه خاص رییس جمهور و وزیر نیرو به این استان ۱۵۰۰ روستای خوزستان در مدت زمان یکساله دولت آبدار شده است که در مقایسه با آمار کل کشور خوزستان پیشتاز آبدار کردن روستاهای محروم است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، وی افزود: امسال مشکلات تنش آبی در خوزستان به واسطه مشکلات رودخانه کرخه پیش بینی شده بود اما با تلاش و عزم راسخ دولت توانستیم تابستان را بدون تنش آبی پشت سر بگذاریم و این خدمت ماندگار را با حمایت‌های دولت به مردم خوزستان ارائه کنیم.

مدیر عامل آبفا خوزستان گفت: پروژه طرح آبرسانی به شهر و بخش صیدون شهر باغملک به ۱۶ روستا و برای جمعیت تحت پوشش ۱۲ هزار نفر از امروز وارد مدار شده است.

کرمی نژاد تصریح کرد: در این پروژه حفاری و تجهیز چاه شماره ۲ صیدون جنوبی با ظرفیت ۳۵ لیتر در ثانیه با هزینه حدود ۵۰ میلیارد ریال انجام شد. همچنین حفاری و تجهیز چاه آب شرب صیدون با ظرفیت ۳۳ لیتر در ثانیه و احداث ۱۸۰۰ متر خط انتقال با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای جمعیت بالغ بر ۱۰ هزار نفر در این پروژه اجرایی شده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به اصلاح و بازسازی خط آبرسانی دیگر روستاهای منطقه ادامه داد: بازسازی و اصلاح خط آبرسانی روستاهای دوبند، کستی، تنگ چویل و کلگه با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیر عامل آبفا خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان در بخش آب شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت پروژه در حال اجرا و یا اجرایی شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا