بانک و بیمه

جزییات مزایده ۱۰۶۲ خودروی لوکس

معاون وزیر اقتصاد درباره تعیین قیمت پایه این خودروهای مزایده‌ای گفت: یک هیات سه نفره کارشناسی قیمت‌ها را مشخص کردند که به زودی قیمت‌ها در سایت سازمان امور تملیکی درج خواهد شد.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عبدالمجید اجتهادی در نشست خبری اعلام جزییات مزایده ۱۰۶۲ خودرو متوقف شده در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اظهار داشت: این خودروها با ظن قاچاق و با اتهام جعل ثبت سفارش از سال ۹۶ توقیف شده‌اند و از آنجایی که شرایط نگهداری آنها مناسب نبوده و در حال فرسودگی بودند با دستور قوه قضاییه نسبت به فروش این تعداد خودرو از طریق مزایده الکترونیکی اقدام می کنیم.

وی با اشاره به نوع و مدل ۱۰۶۲ خودرو توقیف شده اظهار داشت: ۶۲ دستگاه لکسوز مدل RX، ان ایکس ۲۰۰ وان ایکس ۳۰۰ ، ۴۰ دستگاه پورشه ماکان، ۸۲ دستگاه کیا ،سراتو، سورنتو و اپتیما، ۵۲ دستگاه بی ام و با مدل ۷۳۰، ۵۳۰ و ایکس ۴، ۸ دستگاه مرسدس بنز مدل ای ۲۰۰ ، ۴۵۹ دستگاه انواع هیوندا  از جمله توسان، سانتافه، سوناتا ، ۱۵۴ دستگاه تویوتا انواع کمری ، رافور و کمری هیبریدی، یک دستگاه ولووو، سه دستگاه پورشه باکس پر و یک دستگاه خودرو بی نام مزایده می شود که تمام این خودروها کمتر از ۲۵۰۰ سی سی هستند .

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه با ورود دستگاه قضایی  تصمیم گرفتیم حداکثر تا پایان مهرماه در یک مزایده فوق العاده نسبت به فروش این خودروها اقدام کنیم گفت: این تعداد خودروها در سامانه ستان به مزایده می رسند و متقاضیان شرکت در این مزایده باید در سامانه ستان ثبت نام و نسبت به اخذ گواهی امضاء الکترونیکی اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه می شود متقاضیان از این خودروها بازدید کنند ادامه داد: از ۷ مهرماه تا ۱۲ مهرماه امکان بازدید حضوری از این خودروها وجود دارد و پیشنهادات ثبت شده در سامانه مزایده الکترونیک ساعت ۱۲ روز شنبه ۱۶ مهرماه در محل سازمان مرکزی رمز گشایی و در همان روز برندگان اعلام می شوند.

وی ادامه داد: افراد سیزدهم مهرماه تا ساعت ۱۴ امکان انصراف دارند و در صورت انصراف وجه پرداخت شده و ضمانتنامه بانکی عودت خواهد شد.

اجتهادی تاکید کرد: اطلاعات این خودروهایی که به مزایده گذاشته می شوند چهارشنبه ۶ مهرماه در سایت سازمان تملیکی قرار می گیرد و افراد می توانند برای اطلاعات بیشتر از این تاریخ به سایت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه افراد در حین ثبت درخواست باید سپرده ای به اندازه ۱۵ درصد قیمت پایه اعلام شده از خودروها را تحت عنوان ضمانت بانکی سپرده گذاری کنند گفت: در صورت انصراف این ضمانتنامه عودت خواهد شد.

رییس سازمان جمع آوری و فرورش اموال تملیکی با بیان اینکه تمام این خودروها صفر کیلومتر هستند و با وسیله نقلیه ماشین بر به بندر و یا انبارهای سازمان تملیکی منتقل شدند و سازمان استاندارد و سایر سازمان‌های مرتبط این خودروها تایید کردند.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا خودروهایی که به مزایده گذاشته شده‌اند از خودروهایی که اخیرا لوازم آنها به سرقت رفته اند بود گفت: خودروهایی که برخی از لوازم آنها به سرقت رفته در بین خودروهایی که مزایده می شوند نیستند. خودروهایی که لوازم آنها به سرقت رفته مربوط به استان گیلان بوده که مقامات و دستگاه قضایی در حال پیگیری این موضوع هستند و ما اعلام جرم کرده ایم.

اجتهادی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به درخواست مناطق آزاد برای خرید خودروهای خارجی برای استفاده در کیش و قشم آیا شرکت اشخاص حقوقی از جمله مناطق آزاد در این مزایده امکانپذیر است تاکید کرد: افراد حقوقی هم می توانند در این مزایده شرکت کنند مشروط به اینکه کد اقتصادی داشته باشند.

همچنین از آنجایی که این خودروها زیر ۲۵۰۰ سی سی هستند مشمول ممنوعیت واردات خودرویی نمی شوند و مشکل فروش در داخل کشور را ندارند.

معاون وزیر اقتصاد درباره تعیین قیمت پایه این خودروها گفت: یک هیات سه نفره کارشناسی قیمت‌ها را مشخص کردند که به زودی قیمت‌ها در سایت سازمان امور تملیکی درج خواهد شد.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا