بانک و بیمه

مذاکرات عربستان و آمریکا در مورد تقویت سرمایه‌گذاری و همکاری‌های صنعتی

مذاکرات عربستان و آمریکا در مورد تقویت سرمایه‌گذاری و همکاری‌های صنعتی

عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا در مورد افزایش سرمایه گذاری بین دو کشور و همکاری در بخش صنعت و معدن گفتگو کردند.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از خلیج آنلاین، عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا در مورد افزایش سرمایه گذاری بین دو کشور و همکاری در بخش صنعت و معدن گفتگو کردند.

این اظهارات در جریان دیدار بندر بن ابراهیم الخرایف، وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان سعودی، با سوزان لیندمن، مدیر اجرایی شورای بازرگانی عربستان و آمریکا، در جریان سفر به پایتخت آمریکا صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (SPA)، در این نشست زمینه‌های همکاری در بخش های صنعتی و معدنی، راه‌های تقویت همکاری با شرکت‌های آمریکایی در تعدادی از بخش‌های هدفمند و کمک به ارتقای سرمایه گذاری بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مبادلات تجاری بین عربستان سعودی و ایالات متحده طی ده سال گذشته ۱۱ درصد از تجارت خارجی سعودی را تشکیل داده است.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده، حجم مبادلات تجاری بین عربستان و آمریکا در ده سال گذشته بیش از ۱.۷۶ تریلیون ریال (۴۶۸.۳ میلیارد دلار) بوده است.

محصولات معدنی و کودهای شیمیایی و همچنین محصولات شیمیایی از مهمترین کالاهای صادراتی به آمریکا و خودرو از جمله مهمترین کالاهای وارداتی در مدت مذکور است.

بر اساس اظهارات قبلی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در ماه مارس گذشته، حجم سرمایه گذاری عربستان در آمریکا حدود ۸۰۰ میلیارد دلار است.

بر اساس داده‌های عربستان و آمریکا، ایالات متحده با ۲۴ درصد یا معادل ۲۳ تریلیون دلار بزرگترین اقتصاد جهان است، در حالی که اقتصاد عربستان با حدود ۸۳۳.۵ میلیارد دلار بزرگترین اقتصاد جهان عرب است.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا