بانک و بیمه

ظرفیت تولید پتروشیمی تا ۱۰ سال آینده به ۲۰۰ میلیون تن می‌رسد

مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی اظهار داشت: به کوری چشم بدخواهان و به خوشحالی همپیمانان این کشور و ملت تا حدود یک دهه آینده ظرفیت نصب شده پتروشیمی به ۲ برابر فعلی یعنی به ۲۰۰ میلیون تن خواهد رسید.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، مرتضی شاهمیرزایی در مراسم آغاز به کار شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست اظهار داشت: زمام پیروزی انقلاب ما ۳ میلیون تن ظرفیت نصب شده و ۱.۵ میلیون تن تولید واقعی پتروشیمی داشتیم. بعد از پیروزی انقلاب به دلیل کودتاها و فتنه های مختلف که ار سوی لانه جاسوسی طراحی می‌شد که از جمله آن کودتای نوژه بود ما درگیر جنگ ۸ ساله شدیم و به این ترتیب ۱۰ سال امکان توسعه صنعت پتروشیمی فراهم نشد، چند سال هم زمان صرف بازسازی شهرها و روستاها شد، یعنی ۱۵ سال بعد از انقلاب وقت ما صرف برپایی انقلاب، جنگ و بازسازی شد و بعد از آن برنامه ریزی برای توسعه نفت و گاز با ظرفیت داخلی آغاز شد.

وی با بیان اینکه امروز ظرفیت نصب شده پتروشیمی کشور از مرز ۹۰ میلیون تن گذشته است، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون ظرفیت تولید پتروشیمی ۶۰ برابر بزرگ‌تر شده است.

مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: با اینکه ۱۵ سال درگیر جنگ و بازسازی بودیم و در تمام این سالها هم تحریم بر بدنه این صنعت سنگینی می کرد اما موانع و محدودیت ها را برطرف کردیم و این شایسته مردم ایران است.

وی بیان کرد: به کوری چشم بدخواهان و به خوشحالی همپیمانان این کشور و ملت تا حدود یک دهه آینده ظرفیت نصب شده پتروشیمی به ۲ برابر فعلی یعنی به ۲۰۰ میلیون تن خواهد رسید.


خبر در حال تکمیل می باشد…

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا