بورسبورس اوراق

سرمایه‌گذاران دید بلند مدت داشته باشند

الیاس کردی گفت: علاج بازار سرمایه کشور به گذشت زمان برمی‌گردد و سرمایه‌گذارانی که خواهان ورود به بازار هستند با دید بلندمدت و صبر بیشتر می‌توانند به سودهای مورد نظر طی سال‌های آتی برسند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)؛ پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه به بررسی شرایط این روزهای بورس پرداخت و به بورسان گفت: رخدادهای ۲ سال گذشته، اصلی‌ترین دلیل ایجاد رکود در روزهای اخیر است و سرمایه‌گذاران تمایل چندانی برای ورود به بازار ندارند.

وی معتقد است که عبور از این شرایط چه از سمت سهامداران و چه از سمت سیاست‌گذاران نیاز به گذر زمان دارد و به دلیل سیکل‌هایی که همواره بورس تهران داشته است می‌توان به کسب سود امیدوار بود.

به گفته این کارشناس؛ علاج بازار سرمایه کشور به گذشت زمان برمی‌گردد و سرمایه‌گذارانی که خواهان ورود به بازار هستند با دید بلندمدت و صبر بیشتر می‌توانند به سودهای مورد نظر طی سال‌های آتی برسند.

وی عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد بازار سرمایه به طور مستقیم و غیرمستقیم در اختیار دولت است و تا زمانی که بدین شکل است، اتفاق خاصی را برای بازار شاهد نخواهیم بود. بازار سرمایه محرک‌هایی دارد که آنها تعیین می‌کنند بازار به کدام سمت حرکت کند. بنابراین، سهامداران ضمن نگاه بلندمدت باید صبوری بیشتری به خرج دهند تا شاهد برگشت رونق به بازار باشند.

الیاس کردی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه کشور باید پویا و هوشمند باشد، اظهار کرد: ذات بورس کشور در تمامی دنیا نشان داده که خواستار دید بلندمدت برای سهامداران است. اگر قرار است بازار سرمایه حرکت خاصی نکند دلار با یک جامپ بزرگ مواجه شده و بازار با تاخیر زیادی بعد از آن حرکت خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: جایگاه بورس کشور در سیاست‌گذاری باید به قدری بالا باشد تا عامل بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران نشده و پول‌ها وارد بازار شود. همچنین باید سلسله اتفاقاتی در نگاه سیاست‌گذار اقتصادی بیفتد تا بازار ضمن یافتن جایگاه اصلی خود به رونق پایدار برسد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا