بانک و بیمه

۱۵ بانک خلیج فارس در بین ۵۰ بانک امن جهان

۱۵ بانک در کشورهای عربی خلیج فارس در فهرست ۵۰ بانک امن در بازارهای نوظهور در سال ۲۰۲۲ توسط مجله آمریکایی “Global Finance” قرار گرفتند.


همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی از خلیج آنلاین، ۱۵ بانک در کشورهای عربی خلیج فارس در فهرست ۵۰ بانک امن در بازارهای نوظهور در سال ۲۰۲۲ توسط مجله آمریکایی “Global Finance” قرار گرفتند.

بر اساس این فهرست که «گلف آنلاین» نسخه‌ای از آن را به دست آورد، امارات ۵ مقام در این فهرست کسب کرد و پس از آن کویت با همین تعداد، قطر با سه مقام و عربستان با دو بانک در رتبه آخر خلیج فارس قرار گرفتند.

بانک‌های امارات متحده عربی که وارد این لیست شده‌اند عبارتند از: ملی ابوظبی در رتبه پنجم، ابوظبی تجاری در رتبه هفدهم، امارات NBD 24، ابوظبی اسلامی ۳۱ و دبی اسلامی ۲۶.

در مورد لیست بانک های کویتی، این فهرست شامل: ملی کویت در رتبه هجدهم، خانه مالی سی و هشتم، بوبیان چهل و یکم، الاهلی کویت چهل و دوم و اهلی یونایتد چهل و سومین بود.

فهرست جهانی فاینانس سالانه منتشر می‌شود و بانک‌ها با ارزیابی بلندمدت ارز خارجی از مودیز، استاندارد اند پورز و فیچ در میان ۵۰۰ بانک بزرگ جهان انتخاب می‌شوند.

این رتبه‌بندی‌ها نشان‌دهنده رشد مستمر عملکرد بانک در چند سال گذشته و همچنین پایداری آن در برابر چالش‌های ناشی از بحران مالی فعلی و نرخ‌های بالای تورم جهانی است.

ورود بانک به فهرست، موفقیت آن را در حفظ استراتژی رشد، موفقیت سیاست‌های تامین مالی منطقی و یک استراتژی فعال در مدیریت ریسک تایید می‌کند.

جوزف جیاراپوتو، بنیانگذار و سردبیر گلوبال فایننس، گفت: به لطف حمایت دولت طی سال‌های اخیر آشفتگی، موسسات مالی جهانی تا حد زیادی قدرت خود را حفظ کرده‌اند و به عنوان چراغ‌های ثبات اقتصادی در جهانی که دستخوش تغییرات بی‌سابقه است، ایستاده‌اند.

اقتصاد جهانی با توجه به موج عظیم تورم و ترس از رکود در پایان سال جاری میلادی، به دلیل عواقب جنگ روسیه علیه اوکراین که باعث افزایش چندین برابری قیمت انرژی شد، بحران بزرگی را پشت سر می‌گذارد.

با این حال، کشورهای عربی خلیج فارس ثبات اقتصادی خود را به لطف نقدینگی مالی زیادی که به دلیل افزایش قیمت نفت و گاز فراهم می‌کند، حفظ کرده‌اند.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا