بورسبورس اوراق

رنگ سبز به تابلوی بورس بازگشت

در جریان دومین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۵۱۴ واحد (۰.۳۹ درصد) افزایش به رقم ۳۸۸ هزار و ۳۱ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۶ هزار و ۲۶۲ واحدی (۰.۴۷ درصد) به تراز یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، امروز دوشنبه، ۴ مهر ماه، بیش از ۴ میلیارد و ۲۲۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۴۱ هزار و ۵۹۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۲۳ هزار و ۵۲ معامله به ارزش یک هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۱۷ هزار و ۸۹۸ معامله به ارزش یک هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۱۰ هزار و ۳۲۳ معامله به ارزش ۶۸۰ میلیارد ریال و گروه انبوه سازی با ۹ هزار معامله به ارزش ۶۵۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۴۲ واحد، شرکت ایران خودرو با ۶۰۹ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۵۵۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۴۷۲ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر با ۴۱۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۵۷ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۱۶۷ واحد، بانک پاسارگاد با ۱۳۷ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با با ۶۲ واحد و شرکت داروپخش ۴۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۴ مهر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۷ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۱۵۴ واحد رسید.

همچنین بیش از ۴ میلیارد و ۳۸۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت فرابورس ایران با ۶.۷ واحد، شرکت زغال سنگ پرورده طبس با ۵ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۴.۵ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۴.۴ واحد و شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر با ۳.۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۷ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۵.۴ واحد، بیمه پاسارگاد با ۵ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۲.۷ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۲.۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا