ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گشایش دفتر لندن جدید اپل در یک نیروگاه تاریخی

اپل قصد دارد سال میلادی آینده ۱۴۰۰ نفر از کارمندانش در لندن را به دفتر جدیدی در نیروگاه بترسی (Battersea) منتقل کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تیم کوک، مدیرعامل اپل تصاویری از دفتر لندن جدید اپل را منتشر کرد که قرار است داخل یک نیروگاه زغال سنگ قدیمی که ۴۷ سال پیش از رده فعالیت خارج شد، گشایش پیدا کند.

کوک در توئیتی اعلام کرد اپل دفتر جدید را سال ۲۰۲۳ در نیروگاه بترسی خواهد گشود و حدود ۱۴۰۰ نفر کارمند اپل به این مکان منتقل می‌شوند.

گشایش دفتر لندن جدید اپل در یک نیروگاه تاریخی

یک سخنگوی اپل به بیزنس اینسایدر اعلام کرد دفتر نیروگاه بترسی بیش از ۵۰۰ هزار فوت مربع مساحت دارد و شامل شش طبقه است.

نیروگاه بترسی یکی از مکان‌های دیدنی لندن است که در کرانه جنوبی رودخانه تایمز قرار دارد. این نیروگاه که در فاصله سال ۱۹۲۹ تا ۱۹۵۵ ساخته شد، در زمان اوج خود، برق ۲۰ درصد از لندن را تامین می‌کرد.

طبق اعلام نهاد دولتی “انگلستان تاریخی” که مسئول حفظ بناهای تاریخی است، این نیروگاه، تولید برق را در سال ۱۹۸۳ متوقف کرد و اکنون از نظر اهمیت تاریخی و معماری با ارزش، با درجه دوم فهرست شده است.

سخنگوی اپل گفت: برای فضای داخلی دفتر، این شرکت از همان مصالحی استفاده کرده است که در زمان ساخت این نیروگاه به کار رفته بودند.

پس از چند دهه متروکه ماندن، نیروگاه بترسی تحت نوسازی قرار گرفته و قرار است ۱۴ اکتبر به روی عموم گشوده شود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، این ساختمان بازسازی شده، دارای آپارتمان‌های خصوصی، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، مکان‌های عمومی و دفاتر خواهد بود.

تیم کوک در بیانیه‌ای به بیزنس اینسایدر اعلام کرد این نیروگاه زمانی منبع انرژی برای بخش بزرگی از لندن بود و در تغییر و تحولی که این ساختمان پیدا کرده، گذشته لندن حفظ شده و آینده‌اش گرامی داشته می‌شود. ما خوشحالیم که بخشی از آن هستیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا