امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید سالانه محصولات کشاورزی اردبیل به ۵ میلیون تن می‌رسد

اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بهره‌مندی از ظرفیت شهرک‌های گلخانه‌ای و تجهیز اراضی به سیستم آبیاری نوین تولیدات کشاورزی اردبیل را به ۵ میلیون تن در سال افزایش می‌دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، نادر تقی‌زاده عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از ایثارگران و پیشکسوتان «سنگرسازان بی سنگر» اظهار کرد: اردبیل در حال حاضر بیش از ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می‌کند که قطعاً در سال آینده با بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین و بهره‌گیری از سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار و شهرک‌های گلخانه‌ای این میزان تولید به طور مسلم از مرز ۵ میلیون تن خواهد گذشت.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه بخش کشاورزی استان نقش بسزایی در ایجاد اشتغال دارد، گفت: ۲۸ درصد ارزش افزوده تولید ناخالص استان نیز مربوط به همین بخش است.

تقی‌زاده ادامه داد: یکی از مهمترین مولفه‌هایی که می‌بایست در بخش کشاورزی لحاظ شود اصل مدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی است و می‌بایست راهکارهایی در این بخش به کار گرفته شود تا با استفاده از حداقل آب کشاورزی بتوانیم حداکثر محصولات کشاورزی را تولید نمائیم.

وی با اشاره به تأمین ۴ درصد از محصولات زراعی، باغی و دامی کشور در استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل قطب کشاورزی است اما تنها یک درصد از مساحت کل سرزمینی کشور را تشکیل می‌دهد.

خرید تضمینی بیش از ۲۳۹ هزار تن از گندمکاران اردبیل

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری بیش از ۲۳۹ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد و مبلغ ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان طلب کشاورزان از بابت گندم تحویلی به مراکز خرید به طور تمام و کمال به آنها پرداخت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال‌زایی مولد و پایدار جزو اهداف اساسی این سازمان محسوب می‌شود و نهایت همکاری را با سرمایه گذاران در بخش زراعت و دام و باغبانی خواهیم کرد.

تقی‌زاده با بیان اینکه سالانه در استان اردبیل افزون بر ۸۵۰ هزار تن سیب زمینی تولید می‌شود، گفت: بخش قابل ملاحظه آن به صورت خام فروشی از استان خارج می‌شود و سردخانه‌های استان نیز بیش از ۸۰ هزار تن ظرفیت نگهداری محصولات کشاورزی را ندارند.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی نهایت حمایت خود را از سرمایه گذاران در راستای ایجاد سردخانه‌های مدرن و صنایع تبدلی و تکمیلی به عمل می‌آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جهاد سازندگی را میراث‌دار سنگرسازان بی‌سنگر دانست و افزود: غیرت و شجاعت و مردانگی سنگرسازان بی‌سنگر با پایان هشت سال دفاع مقدس به پایان نرسیده است و امروزه جوانان غیوری که خود تربیت یافته سنگرسازان بی‌سنگر هستند در صف مقدم تولید و خود کفایی در حال خدمت به جامعه اسلامی هستند.

تقی‌زاده بیان کرد: جنگ با دشمنان انقلاب اسلامی اگر در زمان هشت سال دفاع مقدس به صورت مسلحانه با جنگ افزارهای نظامی بود امروزه به صورت جنگ اقتصادی است و کشوری در این جنگ اقتصادی پیروز میدان است که بتواند محصولات استراتژیک و مهم خود را بدون اتکا به واردات و کمک بیگانگان تأمین کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا