اقتصاد کلان

قیمت آلومینیوم ریزشی شد

آلومینیوم پس از افزایش بی سابقه روز پنجشنبه (۲۹ سپتامبر) که با طرح بورس فلزات لندن برای بحث در مورد ممنوعیت احتمالی فلز روسیه نگرانی‌های عرضه را تشدید کرد، از افزایش بیشتر بازماند. درحالی‌که اقدامات محرک در چین چشم‌انداز تقاضا را تقویت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بیشتر فلزات در روز جمعه (۳۰ سپتامبر) با افزایش قیمت روی، همراه با افزایش اقدامات چین برای حمایت از بخش املاک، افزایش یافتند. افراد مطلع اظهار کردند که بانک خلق چین و کمیسیون تنظیم مقررات بانکی و بیمه چین اخیراً به شش بانک بزرگ این کشور گفته اند که هر کدام حداقل ۱۰۰ میلیارد یوان (۱۴ میلیارد دلار) حمایت مالی به هر شکلی از جمله وام مسکن، وام به سازندگان و خرید اوراق قرضه خود ارائه دهند.

هرگونه اقدام بورس فلزات لندن، برای جلوگیری از عرضه روسیه می‌تواند عواقب قابل‌توجهی برای بازارهای جهانی فلزات داشته باشد زیرا این کشور همچنین یک تولیدکننده عمده مواد حیاتی از جمله نیکل و مس است.

بیشترین تأثیر روی آلومینیوم خواهد بود زیرا حدود نیمی از ظرفیت ذوب اروپا به دلیل هزینه‌های بی سابقه برق در پی تهاجم روسیه به اوکراین کاهش یافته است.  این ممنوعیت احتمالاً منجر به افزایش نوسانات معاملاتی خواهد شد زیرا این فلز در هفته‌های اخیر در معرض فروش سنگینی قرار گرفت زیرا نگرانی‌ها از رکود جهانی افزایش یافت.

وانگ ژیان وی، تحلیلگر شرکت چینی فیوچرز، در یادداشتی نوشت که این ممنوعیت احتمالی نگرانی‌ها را در مورد فشار کوتاه احتمالی آلومینیوم افزایش داده است. او افزود، با این حال، بورس فلزات لندن قصد دارد از تکرار فشار مشابهی که در ماه مارس برای نیکل رخ داد، جلوگیری کند.

در همین حال، با توجه به چشم‌انداز تقاضا برای فلزات صنعتی از جمله مس، فعالیت کارخانه‌های چین در ماه سپتامبر به مشکل ادامه داد زیرا بهبود اقتصادی این کشور به دلیل قرنطینه در شهرهای بزرگ و رکود بازار املاک به چالش کشیده شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آلومینیوم با ۱.۶ درصد کاهش به ۲۱۶۲ دلار در هر تن در بورس فلزات لندن رسید. این فلز پنجمین ضرر هفتگی را ثبت کرد. روی ۱.۳ درصد و مس ۰.۲ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا