ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

درخواست یزدی‌خواه از وزیر ارتباطات برای ایجاد ادامه فعالیت کسب‌وکارها در فضای مجازی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از وزارت ارتباطات درخواست کرد تا زمینه تداوم فعالیت کسب و کارها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داخلی را با حداکثر توان ایجاد کرده تا مردمی که معیشتشان از این طریق تامین می ‌شود، آرامش بیشتری داشته باشند.

به گزارش آرمان اقتصادی، سیدعلی یزدی خواه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: فتنه گران به خیال خام خود خواستند آثار و برکات عظیم راهپیمایی اربعین حسینی (ع)، عضویت ایران در پیمان اقتصادی شانگهای و آثار فراوان حضور رئیس جمهوری در مقر سازمان ملل را را ناچیز جلوه و تحت الشعاع قرار دهند.

وی یادآور شد: کنگره آمریکا در آخرین اظهارات غیر قانونی خود ضمن حمایت آشکار از آشوبگران در یک فضولی آشکار در جمعه گذشته و برخلاف حقوق بین الملل خواستار ایران غیر هسته ای و اداره غیر دینی کشورمان شده است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت به معلمان و اساتید عنوان کرد: آنها فرماندهان جنگ نرم کشور هستند، اما قانون رتبه بندی معلمان هنوز به صدور حکم برای فرهنگیان منجر نشده است و فعلا موضوع را به پرداخت یک ماه وجه علی الحساب گذرانیده اند، لذا استدعا دارم اقدامات نهایی سریعا ساماندهی شود.

یزدی خواه افزود: بسیاری از مدارس کشور در دوره های مختلف با گذشت ۱۰ روز از سال تحصیلی هنوز دبیر و آموزشگار ندارند، بنابراین از دولت تعیین تکلیف و اجرای دقیق و کامل مراحل رتبه بندی و ساماندهی نیروهای مهرآفرین که سرمایه های نظام آموزشی کشور هستند را خواستارم.

وی با بیان اینکه عدم وجود کیفیت در برخی مدارس دولتی رنج آور است، عنوان کرد: اعلام نتایج کنکور دانشگاه ها و المپیادهای علمی بزرگترین شاهد افول کیفیت در مدارس دولتی است که توجه به این مدارس درخواست بسیاری از خانواده ها و فرهنگیان است. همچنین بسیاری از مدارس کشور فاقد نیروی خدماتی و سرایدار هستند که نظام برنامه ریزی و سازمان امور اداری و استخدامی باید به این موضوع توجه داشته باشند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: یک سال و نیم از بازنشستگی معلمینی می گذرد که هنوز پاداش پایان خدمت آنها پرداخت نشده است، تا چه زمانی فرهنگیان باید تاوان عدم بودجه ریزی درست را بدهند.

یزدی خواه با بیان اینکه کارکنان دولت از حیث حقوق و دستمزد با توجه به هزینه سرسام آور زندگی تحت فشار بوده و نیازمند توجه بیشتری هستند، گفت: کارمندان دولت به ویژه بازنشستگان لشکری و کشوری عائله دولت بوده و تامین حقوق انها باید مورد توجه قرار بگیرد کما اینکه سال از نیمه گذشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در جنوب تهران بیان کرد: حل معضل تنش آب شرب در جنوب استان تهران از جمله شهرهای قلعه نو، حسن آباد و…، توجه به حقآبه کشاورزان با توجه به وسعت منطقه زیر کشت بر اساس نقشه های هوایی دهه ۴۰، حل معضلات ترافیکی کمربندی دوم تهران که از ۲۵ سال قبل به صورت ناقص بهره برداری شده، مورد تقاضا است.

وی گفت: در برابر بلند مرتبگی ایثارگران و جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس سر تعظیم فرود آورده و بر خالقان حماسی ترین دوران تاریخ کشور عزیزمان درود می فرستم.

یزدی خواه ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی تاکید کرد: از این فرصت برای ابراز تشکر از زحمات شبانه روزی نیروهای انتظامی استفاده کرده و آمادگی خود برای همکاری در جهت ترمیم حقوق و امکانات لجستیک و پشتیبانی و افزایش قدرت پلیس را اعلام می ‌کنم.

وی همچنین از وزارت ارتباطات خواست تا زمینه تداوم فعالیت کسب و کارها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داخلی را با حداکثر توان ایجاد کرده تا مردمی که معیشتشان از این طریق تامین می‌ شود، آرامش بیشتری داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان از وزارت ورزش نیز تقاضا کرد با توجه به حوادث اخیر، تحرک بیشتری نسبت به موضوعات مورد اطلاع در جامعه ورزشکاران داشته باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا