انرژی

تدوین ۱۴۰ برنامه سیاست‌گذاری برای مدیریت مصرف برق در کشور

وزیر نیرو با اشاره به تدوین برنامه‌ مدیریت مصرف برای سال ۱۴۰۲، گفت: این برنامه در چارچوب ۱۴۰ برنامه سیاست‌گذاری و اقدام تدوین شده که بخشی از اقدامات مدیریت مصرف از سال‌ قبل و بخش قابل توجهی نیز در آینده آغاز خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، علی‌اکبر محرابیان پس از بازدید خود از نخستین نمایشگاه تخصصی ارائه محصولات نوآورانه و فناورانه، با اشاره به برنامه‌ریزی دولت سیزدهم در بخش برق اظهار کرد: سیاست حاکم بر صنعت برق کشور برای رفع ناترازی در دو بخش تقسیم بندی می‌شود، بخش اول اجرای طرح‌های توسعه صنعت برق و ارتقای نیروگاه‌های موجود برای حداکثر استفاده از ظرفیت تولید و همچنین طرح‌های توسعه در نیروگاه‌های حرارتی و نیروگاه‌های تجدیدپذیر که از سیاست‌های مهم و راهبردی وزارت نیرو محسوب می‌شود.

وی افزود: سیاست دوم مدیریت مصرف برای افزایش راندمان و افزایش بهره‌وری صنعت برق است که در این رابطه باید از ابزارهای روز آمد و آخرین فناوری‌های موجود در دنیا و کشور استفاده کنیم. به گفته وزیر نیرو هوشمندسازی صنعت برق موضوعی بسیار مهم برای وزارت نیرو و اجرای برنامه تدوین شده دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

طبق اعلام وزارت نیرو، وی با اشاره به نخستین نمایشگاه تخصصی ارائه محصولات نوآورانه و فناورانه ۱۴۰۱ گفت: در فضایی محدود تعداد ۲۴ شرکت با ارائه ۶۵ فناوری روز جهان و کشور در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه کردند.

محرابیان با بیان اینکه این نمایشگاه تخصصی، مختص مجموعه وزارت نیرو است، افزود: با استفاده از پتانسیل موجود که نخبگان کشور در صنعت برق به نمایش گذاشتند، می‌توانیم از این توانمندی‌ها در زمینه مدیریت مصرف هوشمند بهره‌ لازم را ببریم.

وی خاطرنشان کرد: هوشمندسازی در بخش‌های تولید، توزیع، انتقال و مصرف‌کنندگان و مشترکان تعیین می‌شود. طبیعتا نرم افزار و سخت افزارهایی که تهیه شده هر کدام دارای پتاسیل خاصی برای قسمت‌های مختلف هستند.

به گفته محرابیان، در هوشمندسازی صنعت آب و برق بخصوص در شرکت‌های توزیع اقدامات مناسبی صورت گرفته که امیدواریم این اقدامات منجر به نتیجه مطلوب و بهره‌وری مناسب از این صنعت شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه مدیریت پیک در صنعت برق یکی از مهم‌ترین اصول است، گفت: با بهره‌وری مناسب و مدیریت مصرف می‌توانیم با توزیع برق کمتر شاهد تامین برق بسیاری از مشترکان باشیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا