بانکبانک و بیمه

امکان ترکیب قرض‌الحسنه و وقف وجود دارد

دکتر «محمدجواد محقق‌نیا» گفت: ترکیب وقف و قرض‌الحسنه، می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد، به‌طوری که عموم مردم با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه در ساخت و احداث پروژه‌های بزرگ مشارکت کنند.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «محمدجواد محقق‌نیا» از صاحب‌نظران حوزه بانکداری اسلامی با بیان این که قرض‌الحسنه، نماد بانکداری اسلامی است، گفت: قرض‌الحسنه، ایثار است و قرض‌ دهنده آن از خودگذشتگی می‌کند.
وی که در نشست تخصصی «الگوی مطلوب بانک قرض‌الحسنه در نظام مالی جمهوری اسلامی ایران» سخنرانی می‌کرد، با اشاره به این که پایگاه قرض‌الحسنه باید در کشور تقویت شود، آسیب‌شناسی آن را یک امر مهم خواند و ادامه داد: باید مشخص شود چرا در گذشته سهم قرض‌الحسنه از کل منابع بانکی ۲۵ درصد بود و امروز این عدد به ۷ درصد کاهش یافته است.
عضو هیأت مدیره بانک سپه با طرح این ایده که همه حساب‌های جاری باید در بانک‌های قرض‌الحسنه متمرکز شده و رسوب آن در همین راه هزینه شود، گفت: ترکیب وقف و قرض‌الحسنه، می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد، به‌طوری که عموم مردم با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه در ساخت و احداث پروژه‌های بزرگ مشارکت کنند.
گفتنی است نشست تخصصی «الگوی مطلوب بانک قرض‌الحسنه در نظام مالی جمهوری اسلامی ایران» به میزبانی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک قرض‌الحسنه رسالت و با همکاری دبیرخانه جشنواره ملی قرض‌الحسنه مهر ایران و اندیشکده اقتصاد ایران برگزار شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا